Specsavers Partille - Allum Allum, Gamla Kronvägen 7, 433 33 Partille

Specsavers Partille - Allum



51 Recensioner
  • lördag10–18
  • söndag10–18
  • måndag10–20
  • tisdag10–20
  • onsdag10–20
  • torsdag10–20
  • fredag10–20


Specsavers Partille - Allum Allum, Gamla Kronvägen 7, 433 33 Partille


Om företaget

Optiker i Allum | Specsavers Sverige | Besök våra optiker i Specsavers butik Allum för synundersökning, samt information och tjänster inom ögonhälsa, plus ett stort utbud av glasögon & linser.

Kontakter

Ring oss
+4631445440
Allum, Gamla Kronvägen 7, 433 33 Partille

Timmar

  • lördag10–18
  • söndag10–18
  • måndag10–20
  • tisdag10–20
  • onsdag10–20
  • torsdag10–20
  • fredag10–20

Funktioner

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Möjlighet till köp i butik
  • Rullstolsanpassad ingång
  • Betalkort
  • Kreditkort
  • NFC-betalningar med mobiler
  • Rullstolsanpassad parkering


Rekommenderade recensioner

Nik Erlandsson
01.11.2023
Specsavers Partille - Allum
Försöker lura sina kunder med erbjudanden som plötsligt inte gäller. Jag beställde en synundersökning som enligt hemsidan skulle vara gratis vid köp av glasögon över 800kr, med ganska gömd asterisk om att lokala avvikelser kan förekomma".När jag gjort synundersökning
Emelie Ahnberg
15.10.2023
Specsavers Partille - Allum
Skulle testa om detta var ett bra ställe att bli kund hos. Första och sista besöket idag. Jag fick vänta över 30 min trots att en av optikerna inte hade något att göra.. 3 stolar i ”väntrummet” som var en smal korridor där personalen sprang in och ut hela tiden. Man kände sig mest i vägen och jag ville bara få besöket överstökat och komma därifrån!
Jenny Park
13.09.2023
Specsavers Partille - Allum
10+ stjärnor till den fantastiska optikern som med lugn, kunnighet och otroligt servicekänsla verkligen tog hand om mig som kund. Hon var verkligen rätt person på rätt ställe! Resterande personal var lika virriga som tondöva för kundens behov. Jag har full förståelse för att de hade mycket att göra, mycket kunder i butiken när jag var där. Men att du, medans du ska hjälpa mig att hitta bågar, pratar med 2 andra kunder, tar samtal och allmänt stressar mig så känner inte jag att jag får den hjälp jag ville ha. Optikern lyssnade när jag sa vilken prisklass jag vill kika på och hjälpte mig trots att hennes lunchtid gick åt. Den säljande personal som jobbade på golvet däremot försökte naturligtvis sälja dyra bågar till mig, trots att jag inte var intresserad. Allmän loj inställning till kunden, trevliga men verkligen inte lyhörda på något sätt. Att välja bågar och betala x antal tusen för en produkt borde innebära att det finns en förståelse för att ett val av båge behöver ta tid och att det också kan finnas ett behov av vägledning. Alltså inte då, titta den här dyrare bågen som ser exakt likadan ut
Fredrik Magnusson
09.09.2023
Specsavers Partille - Allum
Hade jag kunnat ge noll så hade det blivit så. Gick hit med fel på mina glasögon. Ingen garanti gäller enligt biträdet. Trots att jag omöjligen kunnat göra åverkan med vilja. Enligt dem skulle jag få lägga ut 995 kr på nya glasögon då de inte gick att laga. Gick istället till annan Specsavers optiker. Där vart det inga problem och inget fel som gav mig anledning att skaffa nya glasögon. Så fruktansvärt dålig service på Specsavers allum så det är pinsamt. Skicka även personalen på utbildning i kundbemötande!
Tuba Osmani
26.08.2023
Specsavers Partille - Allum
Väldigt dålig service, först får man sms om att ens glasögon är färdiga sedan när man kommer för att hämta de så kan personal “inte hitta” de.
Lisa Ardenmyr
17.08.2023
Specsavers Partille - Allum
Hade gett minus 100 om det gick. Personalen är oerhört otrevlig och arrogant, har bara haft fel på glasögonen gång på gång och mött motstånd trots uppenbara fel som andra Specsavers själva bedömt som garantifel. Inget fel på Specsavers som företag utan felet ligger helt hos denna butiken och dess personal. Tydligen ingår inte deras plastglas i kvalitetsgarantin de ger, eftersom plastglas är av plast och där med av dålig kvalitet så man kan inte förvänta sig att glasen håller i mer än 6 månader (personalens egna argument). Ytterligare menar de att deras repskydd för 900 inte ens skyddar mot vad butiksbiträdet kallar för ”microdamm”. Så vad skyddar repskyddet mot om jag tom behöver filtrera luften jag bor i för att ena glaset (men inte det andra) blir så skadat av detta ”microdamm” vid daglig användning? Blivit lovad att bli uppringd av butiksägarna men 2 månader senare väntar jag fortfarande på samtalet. Jag avråder verkligen alla från att besöka denna butik, välj något annat ställe!
E S
16.08.2023
Specsavers Partille - Allum
Svarar aldrig i telefon. I butik har dom det mest otrevligaste bemötande, speciellt kvinnan med brytning!Slarvar bort beställningar, skickar sms till fel personer ang glasögon.Fått fel glasögon beställt till butik och väntat över 6 (!!) veckor när dom fick beställa om glasögonen två gånger.Ett skämt!Rekommenderar INTE denna butik, under All kritik!!
Annika
03.08.2023
Specsavers Partille - Allum
Värdelös butik! Snorkig personal och oproffsigt bemötande från de gamla tanterna i butiken. Kommer i stort sig aldrig fram på telefon och lång väntetid på synundersökning för kontaktlinser.Mail skickat till butiken och tid bokad på annan kedja!
Elias 4.0
01.08.2023
Specsavers Partille - Allum
Var här och gjorde en synundersökning och beställde ett par glasögon. Efter två veckors väntan gick jag till affären för att hämta mina glasögon. När jag provade dom så visade de sig att dom bara hade satt rätt styrka på ena glaset och inget på det andra. Har nu väntat över en månad och glasögonen har inte kommit än. Första och sista gången jag går hit. Otroligt besviken, skulle aldrig rekommendera det här stället.

Lägg till recension

Karta

Allum, Gamla Kronvägen 7, 433 33 Partille
Specsavers Partille - Allum