Quality Cars Norrland AB Terminalvägen 34, 861 36 Timrå

Quality Cars Norrland AB



66 Recensioner
  • lördag12–15
  • söndagStängt
  • måndag10–17
  • tisdag10–17
  • onsdag10–17
  • torsdag10–17
  • fredag10–17


Quality Cars Norrland AB Terminalvägen 34, 861 36 Timrå


Om företaget

Quality-cars-sundsvall-ab | Vi på Quality Cars Norrland AB köper gärna din bil.

Kontakter

Ring oss
+4660100014
Terminalvägen 34, 861 36 Timrå

Timmar

  • lördag12–15
  • söndagStängt
  • måndag10–17
  • tisdag10–17
  • onsdag10–17
  • torsdag10–17
  • fredag10–17

Funktioner

  • Möjlighet till köp i butik
  • Rullstolsanpassad ingång
  • Betalkort
  • Rullstolsanpassad parkering


Rekommenderade recensioner

Andreas H
21.10.2023
Quality Cars Norrland AB
Värdelöst bemötande! Frågade om man fick provköra en bil men fick till svar att han var ensam som stod för tvätt och rekond. Så han ville veta om vi skulle göra affär efter vi provkört.På vilket ställe måste man säga om man ska göra affär eller inte innan man får provköra!Svar efter kommentar:Absolut har du rätt i att neka provkörning och har förståelse för det om man enbart kommer för att provköra flera bilar. Det var en enda bil som vi var intresserad utav som vi dessutom stod en längre stund och mätte för att den skulle passa oss.Det jag reagerade på är att det krävdes mer eller mindre ett svar på om man skulle köpa bilen innan man fick provköra. Och jag var ärlig och sa att vi var väldigt intresserad men att vi inte skulle ge ett svar just där och då utan behövde lite tid att tänka på det.Men absolut har du rätt i att neka provkörning och kändes det rätt att göra det så var det väl bra att neka provkörningen då. Jag får försöka hitta motsvarande bil någon annanstans. Väldigt synd måste jag säga, för bilen som vi kollade på verkade väldigt bra och vi fick ju ett bra bemötande i början.
Martin Gisselman
20.09.2023
Quality Cars Norrland AB
Akta er för dessa skojare! Bilen vi köpte skulle ha en massa olika funktioner/tillägg, några av dessa var även anledningen till varför vi valde bilen över ett annat likvärdigt alternativ, till billigare pris. När vi väl hämtar bilen visar det sig att de här tilläggen inte finns och då vi påpekar detta läggs allt ansvar över på oss som köpare. De menar alltså att det är helt rimligt att de inte har en aning om vad bilarna de säljer har för funktioner, tex xenonlampor, bluetooth, klimatanläggning. Tre stora fördelar mot andra bilar.Glöm också att försöka resonera med dem. Om du vill ha kontakt över mail hotar de med att säga upp kontakten om du inte gör det över telefon alternativt tar med ett vittne" (deras ord). Detta då vi påpekade att växellådan rasade efter 1
Mats Ericsson
21.08.2023
Quality Cars Norrland AB
Se till att få saker som man kommit överens om på papper, gjorde tabben att lita deras ord som sades innan pengarna var överförda och köpekontrakt var påskrivet.Replik: Jag nämner inte någonstans att Er säljare lämnade bilen med parkeringslyset på (alltså inget fel på bilen som Ni antyder i Ert svar) så batteriet var tvärdött nät jag skulle hämta bilen i Uppsala. Det jag syftar på är att när bilen köptes frågade jag om Ni kunde hjälpa till med transport av min gamla bil till Uppsala. Absolut, inga problem alls, vi hämtar bilar ett par gånger i veckan i Stockholm så det löser vi åt dig fick jag till svar. När vi kom tillbaka ett par timmar senare för att hämta den nya bilen blev lösningen att bilen skulle köras hela vägen hem till mig av en av Era anställda och att vi skulle köra Er anställde vidare till Arlanda då denna skulle iväg på semester. Detta skulle ske på fredagen v29. Dagen innan SMS:ar jag Er säljare och frågar vilken tid ungefär han dyker upp i morgon och får då till svar att han kommer på lördagen, vilket gör att jag inte är hemma och kan skjutsa honom till Arlanda. Då börjar tjafset om att det är för lite diesel i bilen, att han inte ska betala taxi från mitt hem till Arlanda trots att orsaken till att han behöver ta en taxi är att han sagt fel dag från början.. Lösningen blir efter mycket tjafsande fram och tillbaka att jag Swishar honom 200kr för diesel och att han ska lämna bilen i Uppsala (ca 2,5 mil från där jag bor) och sedan ta en taxi till Arlanda för 520kr, som han mycket ovilligt betalar själv.Det är detta jag menar med att få allt på papper, så inget blir oklart. Ni slipper ha missnöjda kunder som Ni i detta fall fått efter att ha bråkat om en kostnad på ca 500kr som uppstått beroende på att Ni sagt fel dag från början, hade Ni kommit med bilen på fredagen hade jag kört Er säljare till Arlanda, gratis. Jag köpte en bil för 320tkr, att då tjafsa om 500kr känns inte helt ok.
Amirali Hosseini
20.08.2023
Quality Cars Norrland AB
Ktz987 det är ju eran bil du sålde,En bil som du vägrar att stå för kostnader även ARN har beslutat att vi har rätt.
Fredrik Törngren
19.08.2023
Quality Cars Norrland AB
Suverän service, har nog aldrig stött på en mer tillmötesgående bilhandlare.
Monika Nordqvist
04.08.2023
Quality Cars Norrland AB
Vilken säljare. Högklassigt bemötande och servicegrad. Vi hade lite problem med bilen men säljaren har oerhört smidigt och hjälpsamt bistått oss. Då vi åkte från Luleå för inköpet så var det en chansning, men vi fick löst de problem vi hade på lokal mark snabbt och smidigt av Quality Cars. Kommer definitivt köpa fler bilar av denna firma framöver så rekommenderar dem starkt som en seriös aktör med köparens upplevelse i fokus.
Lisa Öman
03.08.2023
Quality Cars Norrland AB
Dåligt uppdaterade på de bilar de säljer (åtminstone den vi köpte). Om man inte vet svaret på frågor från kunden så är det bättre att säga det istället för att bara hitta på något.Bortsett från det så var det en smidig affär och bra firma.
frippe frippe
01.08.2023
Quality Cars Norrland AB
5+ Jag var ute efter en specifik bilmodell, som han tyvärr inte hade hemma. Men lyckades få tag i en till rätt pris via sina kontakter.
Johannes Hellqvist
01.08.2023
Quality Cars Norrland AB
Köpte en maxutrustad V90 Cross Country sommaren 2021 på distans från Luleå. Uppskattade tydlig och rak info om ägarhistorik, skick, med mera (viktigt när man köper en osedd bil). Det var lätt att få kontakt med företaget inför och efter köpet, och jag kände mig väl bemött som kund. De ordnade dessutom en snabb leverans. När ett litet problem uppdagades efter leveransen tog företaget omedelbart ansvar för att åtgärda det. Varmt rekommenderad återförsäljare.
Thomas Sörensen
31.07.2023
Quality Cars Norrland AB
Helnöjd! Trevlig och tillmötesgående säljare som håller det han lovat.

Lägg till recension

Karta

Terminalvägen 34, 861 36 Timrå
Quality Cars Norrland AB