Via Europa Sverige AB Winstrupsgatan 1, 222 21 Lund

Via Europa Sverige AB



49 Recensioner


Via Europa Sverige AB Winstrupsgatan 1, 222 21 Lund


Om företaget

ViaEuropa | ViaEuropa

Kontakter

Ring oss
08200240
Winstrupsgatan 1, 222 21 Lund

Timmar

Funktioner

  • Rullstolsanpassad ingång


Rekommenderade recensioner

Firas Dib
27.10.2023
Via Europa Sverige AB
Haft bekymmer med hög ping och paketförlust. Felsökning har pågått i en månad utan resultat, eller återkoppling. Förkastligt, framförallt med tanke på att man inte har något annat alternativ.Edit:Snart 2 månader, inget nytt. Problemet är värre än någonsin.
neoz
16.10.2023
Via Europa Sverige AB
Enda sedan Heimstaden bytte till ViaEuropa så har det blivit mycket sämre. Jag har ojämna hastigheter men framförallt är svarstiderna mycket högre, från 5 - 10 ms till 30-40 ms.. Riktigt uselt nätverk, bor norrut i Sverige, men har IPSen i jönköping..Kan också tillägga att det tog dom 1 vecka att sätta igång internetet.
Emil E.O
06.10.2023
Via Europa Sverige AB
Så jääävla keffa. De köpte rättigheterna till nätet av telenor, och har inte brytt sig om att koppla in kabeln på en månad nu. Funkade kanon innan ViaEuropa tog över. Nu har vi varit utan både internet och tv i en månad och har inte hört ett knyst trots felanmälan till leverantören. Deras egen support kan inte ens skapa en felanmälan. Riktigt dåligt skött företag.
Isabelle BB
16.09.2023
Via Europa Sverige AB
Fruktansvärt dålig uppkoppling som försvinner titt som tätt. Nu har en fiber blivit avgrävd" vilket tog ETT DYGN att meddela på Lunets sida (inte ett ord om det på ViaEuropas sida) och det beräknas att ta 3 dygn att fixa! (De har ändrat sluttid jag vet inte hur många gånger och lär väl ändra den till några dygn till) Inte ok!"
FanucYo
08.09.2023
Via Europa Sverige AB
sedan heimstaden bytte till detta. Så har det bara varit krångel. Hög ms också. Många små avbrott också. Haft så många stora avbrott på en månad. Speciellt på helgen.Recensionerna här återspeglar den verkliga bilden av detta företag. Tragiskt.
Sarah Läbe
28.08.2023
Via Europa Sverige AB
Har haft ViaEuropa som bredbandsleverantör i 3år via min BRF. Aldrig haft några större problem. Väldigt snabbt internet och super trevlig kundtjänst som är lätt att få tag i! Aldrig väntat längre i telefonkö än några minuter i deras telefonkö och har alltid fått bra information och hjälp om det fanns några störningar eller problem.Tyvärr valde min BRF att byta till en annan leverantör vilket jag absolut inte kan förstå...
Douglas Karlstedt
07.08.2023
Via Europa Sverige AB
Ej kapabla till att leverera kvitto på det bredbandsval man har gjort via siten. Det går alltså inte att dubbelkolla om erbjudandet på hemsidan stämmer överens med det avtal som senare kommer ifrån internetleverantören. Även nonchalant support som skyller på internetleverantören... Det är väl er hemsida???
Eric Karlsson
06.08.2023
Via Europa Sverige AB
Sedan Heimstaden gick från OpenUniverse till ViaEuropa så har allt bara försämrats..Ojämna hastigheter men framförallt är svarstiderna högre än när man hade ADSL… 25-30ms nu mot tidigare 5-8ms, vi har t om lägre svarstider på 4G än via fibern…Börjar bli dags att se över infrastrukturen…
Christian I. Nilsson
06.08.2023
Via Europa Sverige AB
Det har varit en del strul, konstig trafik osv, men i övrigt värt ett bättre betyg... Om det inte vore för avsaknaden av IPv6. Detta måste komma på banan, nyss!
Staffan Bergholm
02.08.2023
Via Europa Sverige AB
Fastighetsbolaget jag hyr lägenhet hos har byggt ett nytt fibernät mellan sina fastigheter. ViaEuropa har, som jag förstått det, ansvar för driften av fastighetsbolagets nätverk.Min lägenhet blev ansluten till det nya nätverket 1/12. Hade dåligt bandbredd nedströms som först felsöktes av Bahnhof på kvällen 1/12 där man inte kunde se några problem med deras tjänst.Ärendet togs över av ViaEuropa 2/12, blev kontaktad på morgon av en mycket trevlig och duktig tekniker (Daniel) på ViaEuropa. Fastighetens switch uppdaterades vid lunch. Fortsatt felsökning efter lunch. Man konstaterade att en tekniker behövde åka ut till fastigheten.På eftermiddagen 3/12 blev jag kontaktad av en underleverantör till ViaEuropa som var på plats vid fastigheten och löste problemet som var kopplat till hårdvara i fastighetens källare.Supernöjd med supporten från ViaEuropa, sköttes på ett mycket bra sätt

Lägg till recension

Karta

Winstrupsgatan 1, 222 21 Lund
Via Europa Sverige AB