Norrvitt Rondellgatan 20, 904 22 Umeå

Norrvitt



34 Recensioner
  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag08:30–10
  • tisdag08:30–10
  • onsdag08:30–10
  • torsdag08:30–10
  • fredagStängt


Norrvitt Rondellgatan 20, 904 22 Umeå


Om företaget

Parked at Loopia |

Kontakter

Ring oss
+4690120339
Rondellgatan 20, 904 22 Umeå

Timmar

  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag08:30–10
  • tisdag08:30–10
  • onsdag08:30–10
  • torsdag08:30–10
  • fredagStängt

Funktioner

  • Tjänster på plats
  • Onlineofferter


Rekommenderade recensioner

Kurt Pettersson
08.10.2023
Norrvitt
Tråkigt bemötande/dålig service...
Janne Kangas
28.09.2023
Norrvitt
Har försökt få svar på mail i flera dagar, upprepade påminnelser mail. Sen försökt ringa Jörgen 10ggr med meddelande om återuppringning.Jag har reviderat min recension nu. Fått förklaring till det inträffade.
Rigmor Agestedt
27.09.2023
Norrvitt
Trevlig personal som var så hjälpsam
Daniel Olsson
17.09.2023
Norrvitt
Jag behövde ett kostnadsförslag för att reparera/byta ut luckan på diskmaskinen att ta vidare till försäkringsbolaget. Luckan hade efter en olycka blivit krökt och gick inte att stänga. Efter telefonkontakt ville de att jag skulle göra felanmälan på deras hemsida vilket jag gjorde den 20:e November 2020. enligt egen uppgift på hemsidan skulle det sedan ta 2-3 arbetsdagar innan de skulle ta kontakt med mig. Det tog flera veckor. Dessutom med upprepade ytterligare påringningar av mig.Till sist fick jag en offert på 4932 kronor som försäkringsbolaget accepterade och genast betalade ut. Värdet på diskmaskinen beräknades nämligen till ~7200 kronor och de ville således inte betala för en ny.Fredagen den 18:e December efter flera påstötningar kom så en reparatör äntligen nästan en månad efter min första kontakt med Norrvitt. Det konstaterades att utöver luckan så behövdes även ett gångjärn bytas ut annars gick luckan fortfarande inte att stänga ordentligt. Det gångjärnet skulle beställas direkt och förhoppningen var att diskmaskinen skulle fungera lagom till jul. Det gjorde den inte.Veckorna gick utan ett ord från Norrvitt. Den 18:e Januari ringde jag ännu en gång för att höra vad som pågick egentligen och fick veta att det inte skulle ta så lång tid nu.Den 26:e Januari mer än två månader efter min första kontakt med Norrvitt kom en reparatör för att byta gångjärnet. Nu fungerar diskmaskinen åter igen även om jag anser att även det andra gångjärnet behöver bytas. Luckan ger efter om man trycker lite på den och det verkar som om det andra gångjärnet inte riktigt sitter fast.Idag den 27:e Januari ringde jag således upp igen och fick åter igen höra att jag skulle göra en felanmälan på deras hemsida. Notera bara så att man förstår att det gäller samma ärende." Vilket jag gjorde så nu tar det väl bara en månad till innan Norrvitt tar kontakt igen antar jag.Alldeles nyss fick jag fakturan. 6217 kronor. Inte 4932 kronor som den ursprungliga offerten sade. Hade jag och min fru vetat om den summan från början är det den summan vi skulle ha tagit till försäkringsbolaget. Sedan skulle vi ha tagit pengarna och köpt en ny diskmaskin.Vi kommer aldrig någonsin mer igen att anlita Norrvitt mer efter att de bytt även det andra gångjärnet och rekommenderar alla som läser detta att inte heller göra det. Gå vidare. Anlita någon annan. Här får man eventuellt kanske hjälp efter många påringningar och mycket väntan. Sen kommer faktura som inte överensstämmer med offerten."
Per-Olov Olsson
16.09.2023
Norrvitt
Det tog över tre veckor innan en reparatör kom. Deras felanmälan på hemsidan funkade inte, telefonkontakt funkade dåligt även om tjejen i telefon var mycket trevlig och försökte hjälpa till. Nu har jag fått veta att reservdelar kommer att dröja en vecka till. Tvättmaskinen står i ett hyreshus, och hyresgästerna är förtvivlade. Dom ringer mej gång på gång. Trist att det ska ta sån enorm tid att få ett besök!!! Rekommenderas INTE!!!
Pete Petersson
07.09.2023
Norrvitt
Horribelt och näsvist bemötande. Långa väntetider. Kundtjänst ljög om saker som reparatören redan berättat. Samt löste ej problemet.Sämsta kontakten med ett företag nånsin. Varning för dessa!
Eva Larsson
27.08.2023
Norrvitt
Lätt att hitta den information man söker
Nina Sundgren
04.08.2023
Norrvitt
Bästa service och bästa bemötande.
Laurits Brännström
04.08.2023
Norrvitt
Har haft anledning att vid två tillfällen kontakta Norrvitt för service av ett kylskåp och en inbyggnadsugn. Personal har snabbt varit på plats för diagnos av fel. Med diagnosen klar, har avhjälpningen av fel snabbt klarats av till full belåtenhet. Bra jobbat!
Kennet Hedberg
03.08.2023
Norrvitt
Synd att inte betyget 0 stjärnor finns!En lång och sorglustig historia återges här i korthet: I slutet av januari 2021 vi kontakt med Norrvitt om fel på gångjärnen till en integrerad Whirlpool diskmaskin (felet var orsakat genom klantighet från min sida och någon garanti kunde därför inte åberopas). Därefter följde en månad med dåligt bemötande från Norrvitt, utebliven eller i bästa fall extremt sen respons, ett misslyckat försök till reparation och till sist ett oacceptabelt kostnadsförslag för att åtgärda felet.Det enda som gick snabbt i vår relation med Norrvitt var fakturan. Alla andra kontakter hade varit utomordentligt långsamma, men när vi hade avvisat kostnadsförslaget kom fakturan på felsökning" blixtsnabbt! Vi bestred fakturan och hörde därefter inget från företaget på två månader (så är som fem dagar) och utgick förstås från att fakturan krediterats. Döm därför om min förvåning när det i slutet av april(!!!) damp ned en påminnelse om "förfallet belopp"!!!!!Vi insåg tidigt i händelseförloppet att man helst inte borde ha med det här företaget att göra

Lägg till recension

Karta

Rondellgatan 20, 904 22 Umeå
Norrvitt