SOVA Stockholm Barkarby Herrestavägen 30, 177 38 Järfälla

SOVA Stockholm Barkarby



189 Recensioner
  • lördag11–17
  • söndag11–17
  • måndag11–19
  • tisdag11–19
  • onsdag11–19
  • torsdag11–19
  • fredag11–19


SOVA Stockholm Barkarby Herrestavägen 30, 177 38 Järfälla


Om företaget

Sängar för alla | Hittar rätt säng för din kropp | SOVA | Sängar från SOVA håller den höga kvalitet som din kropp behöver. Upptäck ett stort, prisvärt utbud från ledande sängtillverkare - guidad av kunnig personal

Kontakter

Ring oss
+46841023001
Herrestavägen 30, 177 38 Järfälla

Timmar

  • lördag11–17
  • söndag11–17
  • måndag11–19
  • tisdag11–19
  • onsdag11–19
  • torsdag11–19
  • fredag11–19

Funktioner

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Möjlighet till köp i butik
  • Rullstolsanpassad ingång
  • Betalkort
  • Kreditkort
  • NFC-betalningar med mobiler
  • Rullstolsanpassad parkering


Rekommenderade recensioner

Aslan Demirörs
21.10.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Bra service, trevlig personal, jättefin och rymlig butik. Inget köp idag men för er som vill lägga ned 10 tusentals kronor för en ny säng ska ni definitivt komma hit.
Ivan Jafari
21.09.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Köpa aldrig från dem dåligt service och dåligt leverans. Innan att du betalar allt är fint och alla är trevliga men efter betalningen ingenting funkar och allt blir tvärtom. Första köp blev sista köp från dem. 0 av 10Jag har fått också benen utan muttrar så jag tänker att dem vill ha att jag limma de.
Yinyuan W
11.09.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Jag måste säga en sak när jag läst andra som skriver här. Jag känner mig fortfarande så upprörd . I december 2020 beställde en tempur säng hos sova Barkarby butiken och fick betala leverans själv. Som jag vet det är frifrakt hos tempur när man beställer tempur säng. Jag känner mig blev lurads och sa jag kan hämta det själv. Butiken chefen sa att de har ingen plats .
Erik Nordgren
29.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Köp ej här! Den sämsta köpupplevelse jag har varit med om.Servicen i butiken upplevdes bra men sedan gick allt fel. Vår säng ”fanns inte” helt plötsligt. Den försenades i typ 6 omgångar. När den väl levererades så saknades ena halvan av dubbelsängen.Servicen har varit under all kritik under hela processen efter det att dom sålt sängen till oss och vi då betalat för den.
Johan Ruthberg
17.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Så när pengarna betalats fungerade ingenting. De hörde inte ens av sig när sängen kommit till butiken. Allt gick fel och i slutändan levererades inte allt som överenskommet heller. En riktigt tråkig upplevelse, rekommenderar starkt att ni söker annan försäljare.
Nina Söderström
17.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Gick in för att köpa en kudde, kudden fanns inte inne. Jag var den enda kunden i butiken, två personal står i kassan och tittar mot parkeringen. Var inne knappt fem minuter. När jag kommer ut står en person och lappar bilen. Frågar personalen om det inte vore på sin plats att nämna att man ska ha p-skiva. De svarar rätt otrevligt att det inte är deras sak. I min värld som jobbar med kunder så är det rätt lätt att säga. ”Absolut, jag ska hjälpa dig, vill också bara påminna om att det är p-skiva här ute och de är snabba på att lappa.” Jag var alltså den enda kunden och således min bil den enda på parkeringen samt tvåPersonal som uppenbarligen ser att de ska lappa bilen medan jag får hjälp i butiken. Så enkla poäng att hämta att bara påminna! Fattar att man inte kan påminna ALLA i en superstressig lördagshandel, men här hade det varit en liten insats. Kanske mest inställningen hos personalen som hade kunnat vara bättre. Drar ner hela upplevelsen och nya täcken för 3200:- styck samt kuddar till hela familjen handlar jag någon annanstans.
Patrik Karlsson
15.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Jag skriver min bedömning nedan med tanke på att jag betalat drygt 38 000 kronor för en Tempursäng. Det medför högre förväntningar från butiken än om jag hade köpt 8 000 kr på IKEA.Min fru och jag gick på en sängprovning för några veckor sedan. Generellt tyckte vi att säljaren var trevlig, passionerad och verkligen ville hjälpa oss hitta rätt säng. Vi kom in och fick först prova sängar med olika ”känsla”. Sedan letade vi vidare en passande säng givet vår budget. När man är där ligger fokus främst på hur det känns att ligga på sängen. Vi pratade också om att vi ville ha en LÅG säng då vi båda är korta personer. Vi fastnade för en specifik tempursäng och sa ”vi vill ha exakt den här”. Det vi inte märkte var att sängen var väldigt HÖG (allas fokus låg ju på att ligga bekvämt i sängen). Säljaren bokade därmed ”exakt” den sängen, utan att säga till att man kan få sängen med kortare ben (dvs så att sängen bli lägre).När vi nu fick sängen levererad hem, märkte vi ganska fort att sängen är väldigt HÖG. Vi når inte ner till golvet när vi sitter på sängen, vilket är väldigt störande (se bifogad bild). När jag kontaktade SOVA angående detta, meddelade ni att det inte går att byta ut sängbenen eftersom förpackningen är öppnad (det var alltså en kartonglåda med skrynklat papper inuti… samt sängbenen… dvs inget som borde vara svårt eller dyrt att ersätta). Vi får istället köpa till nya ben för drygt 1 000 kr (detta är ett rabatterat pris).Jag har därmed blandade känslor. Jag tycker att sängen är fin och känns som förväntat. Jag är dock besviken att säljarna på SOVA inte kontrollerar att sitter bra på sängkanten när man är så noga med allt annat. Givetvis kunde jag ha tänkt på det själv, men det fanns så många saker i huvudet vid det tillfället… Kanske VD och styrelse behöver se till att lägga till det som en checkpunkt innan försäljning slutförs (dvs att kontrollera även att man sitter någorlunda bekvämt vid sängkanten).
Athena Sofi
04.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Precis köpt säng från dem. Vi betalade 27000 sek för en säng där gavel, gavelben skulle vara inkluderat i priset enligt säljaren. När sängen levererades så saknades ben till gaveln och trådar kom ut från båda resårbottnen. Tog kontakt med Barkarby butiken och kundtjänst. Barkarby butiken ville lägga in en ny beställning på gavelbenen som vi skulle återigen stå för och betala, när jag ifrågasatte det lade de bara på luren. Kundtjänst tyckte att jag skulle klippa trådarna som kommer ut runt om båda resårbottnen. Känner oss lurade och de är ej lyhörda och är dessutom nonchalanta. Rekommenderar dem inte och kommer absolut inte handla från dem i fortsättningen. Ska du handla där, säkerställ att du får rätt information och vara tydlig med att få allt ner på pappret.
Philip Bergström
02.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Har ni turen att få hjälp av Arvid Thuresson kommer ni få bästa tänkbara service! Inlyssnande, kunnig trevlig och glad. Vi va där i tre timmar och han gick tålmodigt runt med oss från säng till säng med ett leende på läpparna och kloka råd tills vi slutligen gick i mål. Vi behövde aldrig säga ”vi behöver snacka ihop oss lite” för han kände på sig när vi skulle säga det och förekom varje gång med ”ligg kvar och känn efter så kommer ja strax tillbaks”.
Elin Börjesson
01.08.2023
SOVA Stockholm Barkarby
Rekommenderar ingen att köpa från Sova Barkarby. Har aldrig varit med om sämre kundservice. Köpte vår säng som skulle levereras 6 veckor senare till vårt nya boende. Sängen levererades inte bestämt datum (som bestämdes på plats då sängen köptes och betalades). Vi fick ringa och jaga information och fick ofta höra att de inte kunde hitta vår order och att de skulle ringa upp - ingen ringde upp. Såhär pågick det i flera flera veckor. Hela processen och jagande av information är under all kritik. Då sängen levererades så saknades halva dubbelsängen. Kompensationen ska vi inte ens tala om och vi har blivit otroligt dåligt bemötta under hela den här tiden. Ser även här i recensionerna att jag inte är den första som drabbas av det här utan det verkar vara återkommande. Kommer aldrig mer handla därifrån.

Lägg till recension

Karta

Herrestavägen 30, 177 38 Järfälla
SOVA Stockholm Barkarby