ALD Automotive Sverige Eldarvägen 6, 187 75 Täby

ALD Automotive Sverige



10 Recensioner
  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag08–17
  • tisdag08–17
  • onsdag08–17
  • torsdag08–17
  • fredag08–17


ALD Automotive Sverige Eldarvägen 6, 187 75 Täby


Om företaget

Sweden > Home |

Kontakter

Ring oss
+46850112200
Eldarvägen 6, 187 75 Täby

Timmar

  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag08–17
  • tisdag08–17
  • onsdag08–17
  • torsdag08–17
  • fredag08–17

Funktioner

  • Rullstolsanpassad ingång
  • Rullstolsanpassad parkering


Rekommenderade recensioner

Elis Bacelli
29.09.2023
ALD Automotive Sverige
Nice
Per Jansson
13.08.2023
ALD Automotive Sverige
Min rekommendation är alltså att INTE använda ALD Privatleasing. Ni som har haft oturen att redan gjort det så är mitt råd att inte vara godtrogen som jag var vid inlämningen av bilen.Jag följde deras direktiv att lämna in bilen hos återförsäljaren jag hämtade den hos. Den var hel och ren när jag lämnade den (Här gör jag mitt första misstag att jag inte tog kort på bilen eller bad någon hos återförsäljaren skriva på att bilen var hel).Jag fick nämligen sedan utan förvarningen en faktura på 5000 kr för en trasig stötfångare. Jag mailade och frågade vad det var och fick en bild på en trasig stötfångare. Bilden var inte tagen på parkeringen där jag lämnade bilen (oklart ens om det var min bil då jag inte såg något reg nummer på bilden). Jag svarar att skadan måste uppstått vid transport och det vill jag inte betala för.Fick ingen feedback efter flertalet påtryckningar. Efter ett tag fick jag en påminnelse på fakturan.Jag frågade igen om vad som sker och fick faktiskt svar att mitt ärende hamnade ”mellan stolarna”. De skulle kolla med skadeavdelningen och återkomma direkt. Jag hörde av mig igen efter 3 dagar och fick svaret att jag måste betala fakturan och de kommer inte ändra sig om jag inte kan bevisa att bilen inte var skadad när jag lämnade den. Bevisbördan läggs alltså hos kunden? Jag hävdar att de ska bevisa att den var skadad vid återlämningstillfället vilket de inte kan göra!Knappast mitt fel att de har en otroligt dålig process för att lämna tillbaka bilen.Mitt råd är att se till att lämna den på plats hos ALD och kräv att den besiktigas direkt när ni är på plats så att de inte hittar ”fel” som inte finns.
Alex
02.08.2023
ALD Automotive Sverige
Har samma erfarenhet som tidigare kund dock gällande återlämning och dess datumÅterlämnade bilen (fotad och godkänd av återförsäljare som hel och ren) men återlämnandet skulle ske den 16e den månaden vilket uppfylldes från min sida, de bad mig att INTE betala den faktura jag hade fått då den var för kommande period, dock så skulle jag bli krediterad de dagar som jag inte hade bilen månaden utKundtjänst har i 3 månader inte återkopplat trots flertalet kontakter gjorts och idag ett par månader senare kom en påminnelsefaktura och hot om rättsliga åtgärder om den inte betalades ... wow detta var intressantKontaktar då omgående kundtjänst men kommer till växeln och får svaret att de har mycket att göra" så jag lämnar namn och nummeringet händer som vanligtHar bestridit fakturorna per epost tur är har jag ett skriftligt mail från tidigare där de ber mig att "bortse" från fakturorna tillsvidare så det var nog tur.Men UNDVIK alla dagar i veckan vad ni än gör"

Lägg till recension

Karta

Eldarvägen 6, 187 75 Täby
ALD Automotive Sverige