Sixt Biluthyrning Nils Ericsonsplatsen 4, 411 03 Göteborg

Sixt Biluthyrning



131 Recensioner
  • lördag08–15
  • söndag12–16
  • måndag07–19
  • tisdag07–19
  • onsdag07–19
  • torsdag07–19
  • fredag07–19


Sixt Biluthyrning Nils Ericsonsplatsen 4, 411 03 Göteborg


Om företaget

Hyrbil Göteborg Centralstation - SIXT Biluthyrning | Hyra bil Göteborg Centralstation | SIXT biluthyrning i Sverige | SIXT erbjuder flexibla och prisvärda lösningar på hyrbilar som passar dina önskemål

Kontakter

Ring oss
+46317601040
Nils Ericsonsplatsen 4, 411 03 Göteborg

Timmar

  • lördag08–15
  • söndag12–16
  • måndag07–19
  • tisdag07–19
  • onsdag07–19
  • torsdag07–19
  • fredag07–19

Funktioner

  • Rullstolsanpassad ingång
  • Rullstolsanpassad parkering


Rekommenderade recensioner

Johan Malki
13.10.2023
Sixt Biluthyrning
Sharmila som jobbar där va grym och vi fick superbra service. Tack!
Erik Jonsson
28.09.2023
Sixt Biluthyrning
Fantastiskt trevligt!Stod en tjej bakom receptionen som var trevlig, skarp och välinformerad.Rekommenderad åtgärd: Lönehöjning!
Muamer Jakupovic
18.09.2023
Sixt Biluthyrning
Bästa servicen jag fått på länge. Du är en stjärna sharmila.
Nils
14.09.2023
Sixt Biluthyrning
I skrivande stund fick jag en faktura från Sixt, Centralstationen Göteborg. Det är en räkning som skulle gå till Trygghansa för en bilhyra avseende ett skadeärende. Vi hade redan betalt den del vi överenskommit med med försäkringsbolaget men Sixt har uppenbarligen underlåtit att kontrollera om de fakturor de skickar ut är giltiga eller inte.Väldigt mycket extrajobb för det jobb de åtagit sig att göra, Sixt är inte ett bolag att ta på allvar, kommer aldrig att hyra bil genom dem igen.
Johan Rånge
06.08.2023
Sixt Biluthyrning
Hyr av Sixt flera gånger i månaden. Alltid proffsigt bemötande, bilarna är nytvättade och fräscha. Man får alltid en ny bil.
Patrik Vilhelmson
03.08.2023
Sixt Biluthyrning
Jättebra! Det tog ungefär två minuter att få nyckeln till bilen. Mkt nöjd med service. Bilen kändes ny och allt fungerade som det ska. Väldigt nöjd!
Gabriella
03.08.2023
Sixt Biluthyrning
Otroligt dåligt bemötande både när man pratar med dem i telefonen men även när hyrbilen skall lämnas ut. Man får en bil som inte är fulltankad men ändå skall man lämna tillbaks den med full tank.3 månader efter att bilen är återlämnade så dras närmare 700 kr från kontot. Utan vare sig förklaring eller kontakt. När man ringer och frågar varför så får man tillbaks att bilen lämnades ut efter att de stängt vilket inte alls stämde då vi själva tvingades ta oss uthyrningsstället trots utlovad levereans och bilen hämtades 18:45 alltså innan kl. 19 när de stänger.Rekommenderar dem inte. Välj bil någon annanstans.
Filip Orre
02.08.2023
Sixt Biluthyrning
Riktigt bra ställe att hyra bil. Bilarna alltid i perfekt skick och personalen är väldigt trevlig här. Hyr ganska ofta och det har aldrig varit problem med något.
Mia
01.08.2023
Sixt Biluthyrning
Jag ringde dem redan förra veckan för att be om vinterdäck till min bokning då jag skulle bila upp till Norrland. Då sa dem att dem inte kunde garantera det då det inte är lag på vinterdäck ännu. Jag frågade om jag kunde betala extra för däckbyte eftersom det är vinterväglag dit jag ska och då behöver jag ha vinterdäck. Det gick inte men dem skulle skriva in en notering i min bokning att jag önskar vinterdäck.Dagen innan jag skulle hämta bilen ringde jag dem igen för att dubbelkolla om dem skulle kunna lösa vinterdäck eller inte. Då kom vi överens om att dem skulle byta till vinterdäck på bilen och att det senast skulle vara klart kl 12.00 på avresedagen. (Min ordinarie bokning var från kl 10.00). Eftersom vinterdäck var så viktigt för resan valde vi att skjuta upp vår avresetid.Jag ringer dem samma morgon för att fråga hur dem ligger med däckbytet för att kunna planera dagen. Då säger dem att den inte kommer vara klar mycket före kl 12.00. Kort därefter ringer en annan person från Sixt och säger att bilen helt plötsligt är klar om 30 minuter istället. Vi åker då så snart vi kan för att hämta bilen.Bilen som jag fått är mindre än det jag uppfattat att jag bokat. På min bokning står det Premium Kombi, men då ska jag som kund förstå att jag inte kommer få en kombi utan en betydligt mindre bil? Det skulle få plats 2 resväskor och 2 handbagage vilket jag anser är svårt att få plats med om man ska kunna nyttja bilens baksäte till passagerare.Dessutom är bilen ostädad. Den är smutsig överallt kring dörrar, dörrhandtag och stolar.Den kompensation jag erbjuds av er via telefon är 250:- som efter diskussion höjs till 500:-.Jag som kund ska då åka hela resan tur och retur i en ostädad bil vilket förstör en stor del av komforten. Dem erbjöd att skicka iväg bilen på städning där och då men vi var redan 1,5 h efter i tidsschemat så det var inte aktuellt.Det känns inte OK att ni inte säkerställer att bilen är ren och framförallt nu när vi fortfarande befinner oss i en pandemi. Kompensationen för allt krångel denna bokning medfört och dessutom en defekt vara är skamligt låg.Jag har pratat med dem i telefon och sedan mailat över alla bilder på bilen men inte fått något svar. Kommer aldrig använda mig av Sixt Göteborg igen eller rekommendera dem till någon.
Lars Petersson
30.07.2023
Sixt Biluthyrning
Förnämlig servicenivå på teamet idag den 21/2. Det är inte första gången man blir positivt bemött. Kommer tillbaka!

Lägg till recension

Karta

Nils Ericsonsplatsen 4, 411 03 Göteborg
Sixt Biluthyrning