Östersundshem AB Rådhusgatan 29, 831 35 Östersund

Östersundshem AB



79 Recensioner
  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag10–12, 13–15
  • tisdag10–12, 13–15
  • onsdag10–12, 13–15
  • torsdag10–12, 13–15
  • fredag10–12, 13–15


Östersundshem AB Rådhusgatan 29, 831 35 Östersund


Om företaget

Östersundshem | Har du blivit antagen till universitet eller yrkeshögskola? Söker du studentbostad?

Kontakter

Ring oss
+4663140400
Rådhusgatan 29, 831 35 Östersund

Timmar

  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag10–12, 13–15
  • tisdag10–12, 13–15
  • onsdag10–12, 13–15
  • torsdag10–12, 13–15
  • fredag10–12, 13–15

Funktioner

  • Rullstolsanpassad ingång


Rekommenderade recensioner

Alexander
07.10.2023
Östersundshem AB
Bott i studentlägenhet under en kort period och det har varit bedrövligt. Alla lägenheter är dåligt skick och ingen städar de gemensamma utrymmena. Folk slänger mat och snus i slasken och väntar tills nån annan tar bort det och Östersundhem bryr sig inte alls. Dom kräver också att du ska städa köket som alla använder innan du flyttar ut. Det ingår i deras avflyttningsinspektion. Personalen är otrevlig och man känner sig alltid olustigt när man pratar med dem för de verkar alltid förbannade.
Veronica Wikberg
06.10.2023
Östersundshem AB
Östersundshems nya" regler om att man börjar om från noll i bostadskön om man tackar nej tre gånger inom två år är helt orimlig. Detta med tanke på att du inte får kontaktuppg till lägenhetsinnehavare innan du anmält intresse och får sen erbjudande om bostad. Så här måste man alltså ta beslut UTAN att få se lägenhet
Emilia Arnström
04.10.2023
Östersundshem AB
Otroligt dåligt system, hur kan det få fungera på detta sätt? Hjärtlöst att inte kunna tacka nej om man inte sett bostaden eller omständigheter man inte kan råda över ändrats under kort tid, eller man glömt logga in i tid. Fruktansvärt att det är såhär hårt satta regler hos denna bostadsförmedlare att man då förlorar sin köplats. Hemskt, önskar att jag aldrig ställde mig i kö här!
McHaZeHD elgendahl
26.09.2023
Östersundshem AB
Riktigt usel kundservice, man ringer dit å får prata med nån som inte kan svenska. På mailen så tar det 1 dag per mail innan man får svar, chatten på hemsidan går ju inte äns komma i kontakt med.
Sarah Johannesson
09.09.2023
Östersundshem AB
Missnöjd med hur de hanterar sitt kösystem, förlorade min plats efter över 10 år i kö, pga en missad inloggning. Men hänvisningen till att de önskar aktiva sökande. Är inte poängen med att stå i kö att jag kan nyttja mina poäng i framtiden? Inte ska användare behöva uppdatera årligen om ingen plan finns att hyra i nuläget.Enkel lösning, påminn de som står i kö med ett automatiskt mejl. Men vill man inte underlätta för sina framtida kunder så.
Martin Birgersson
01.09.2023
Östersundshem AB
Hyrde av dom för några år sedan och var varken nöjd eller missnöjd. Men nu har deras kundservice blivit under all kritik. Rätt personer inom företaget går inte att få tag på. Dom lovar att ringa tillbaka men det gör dom inte, nu har jag kontaktat dom 6 gånger utan att få prata med någon som vet någonting och ingen hör av sig. Det är rent ut sagt ett SKÄMT att ett kommunalt bolag kan fungera så fruktansvärt dåligt och att all personal kan strunta i all form av ansvar gentemot kunder och ändå få jobba kvar. Pinsamt!För att summera, kan ni hyra av någon annan om så i tredje hand så gör det, för ni kommer troligen att få det bättre i slutändan!
Sara Prestberg
03.08.2023
Östersundshem AB
Om man kunde sätta betyget noll stjärnor så skulle jag göra det. Om man kunde sätta betyget minus stjärnor, så skulle jag göra det.Att inte skicka ut påminnelsemail om att man ska logga in inom en viss tidsperiod, och samtidigt kräva att man ska göra det, annars nollställs kö-poängen. Hur kan man vara så hjärtlös? Det är helt obegripligt.
Niko Alexius
31.07.2023
Östersundshem AB
Jag skriver detta åt min mamma. Hon hade ställt sig i kö på en lägenhet och ringde senare till dom för att höra om hon fått den och när inflyttningsdatumet var (min mamma är inte bra på internet och min syster var på jobbet och kunde inte kolla åt henne). Hon fick då till svar att om hon inte kan flytta in omedelbart så är det ingen mening att hon söker efter lägenheter eller stället sig i kö för dom väntar minsann inte på någon. Min mamma bad inte om någon väntetid, hon frågade bara efter inflyttningsdatumet eftersom hon har 2 månaders uppsägningstid på den lägenhet hon bor i nu. Aldrig hört detta beteende förr. Dom flesta har ju en uppsägningstid och vilken vid sina sinnes fulla bruk säger upp sin lägenhet innan man har hittat en ny? Mycket dåligt beteende av Östersundshem.
Aki Urhonen
30.07.2023
Östersundshem AB
Händer allt för ofta att dom inte fått in" uppsägning av hyresavtal enligt firman som städade ur mors lägenhet. Var personligen in med uppsägningen och dubbelkollade efter tre veckor då jag inte fått bekräftelse men den fanns inte att hitta sa dom ...Med 15 000kr extra iutgift inklusive särbo boendet så är nu lägenheten uppsagd. DUBBELKOLLA och skicka in Uppsägningen både pappersform och digitalt!"

Lägg till recension

Karta

Rådhusgatan 29, 831 35 Östersund
Östersundshem AB