Tallink Silja AB Hamnpirsvägen 10, 115 41 Stockholm

Tallink Silja AB



14576 Recensioner
  • lördag05:30–19:30
  • söndag05:30–19:30
  • måndag05:30–19:30
  • tisdag05:30–19:30
  • onsdag05:30–19:30
  • torsdag05:30–19:30
  • fredag05:30–19:30


Tallink Silja AB Hamnpirsvägen 10, 115 41 Stockholm


Om företaget

Boka kryssningar över Östersjön - Tallink & Silja Line |

Kontakter

Ring oss
+468222140
Hamnpirsvägen 10, 115 41 Stockholm

Timmar

  • lördag05:30–19:30
  • söndag05:30–19:30
  • måndag05:30–19:30
  • tisdag05:30–19:30
  • onsdag05:30–19:30
  • torsdag05:30–19:30
  • fredag05:30–19:30

Funktioner

  • Rullstolsanpassad ingång
  • Rullstolsanpassad parkering
  • Tjänster på plats


Rekommenderade recensioner

frans naji
22.10.2023
Tallink Silja AB
Var Varning! Min dåliga upplevelse med Tallink SiljaHej vänner,Jag vill dela med mig av min otroligt dåliga upplevelse med Tallink Silja för att varna er och andra potentiella kunder om deras brist på kundservice och oflexibilitet. Det är viktigt att vi som konsumenter stöder företag som värdesätter sina kunder och ger en bra upplevelse, och tyvärr är Tallink Silja inte ett av dessa företag.Nyligen gjorde jag en bokning för en kryssning med Tallink Silja, och när jag upptäckte att jag hade bokat fel typ av kryssning insåg jag snabbt att jag hade begått ett misstag. Jag kontaktade deras kundtjänst i hopp om att få hjälp och hitta en lösning, men istället möttes jag av en oflexibel och otrevlig attityd.Tallink Siljas representant erbjöd mig endast en lösning som innebar att jag skulle behöva betala en extra summa på 1500kr för att byta till en annan typ av kryssning. Detta trots att jag bokade nyligen och mitt misstag var tydligt. Jag förväntade mig åtminstone någon form av kompromiss eller rimlig lösning, men istället möttes jag av kallsinnighet och en brist på förståelse för min situation.Som konsument är det frustrerande att bli behandlad på detta sätt, särskilt när man hoppas på ett företag som förstår och tar hänsyn till sina kunders behov och misstag. Jag ville bara dela min historia för att varna er alla om Tallink Siljas brist på kundservice och brist på flexibilitet när det gäller att hjälpa sina kunder.Jag rekommenderar starkt att ni överväger andra alternativ när ni planerar er nästa kryssning. Det finns definitivt företag där ute som sätter sina kunder i första hand och kommer att ge er den service och flexibilitet ni förtjänar. Låt oss stödja dessa företag och undvika de som inte lever upp till våra förväntningar.Tack för att ni tog er tid att läsa min historia. Dela gärna detta inlägg för att sprida medvetenhet och hjälpa andra konsumenter att fatta informerade beslut.
Stig Jonsson
09.10.2023
Tallink Silja AB
I hytterna på Baltic Queen finns tydligen bara TVÅ plastmuggar, dom ska användas till både tandborsten och att dricka ur. Dåligt!Tycker Stikkan!
Ouali Béchir
29.09.2023
Tallink Silja AB
Baltic QueenJag brukar vara hyfsad i min kritik men har synpunkter på det mesta.Dåligt: Inget Wi-fi på däck åtta där vi bodde. Ganska dålig täckning på flera ställen.Dålig organisation i Grande Buffet. ALLA köar och släpps in i en stor hord. Detta ledde till kaos runt maten. Långa köer till maten som var en katastrof, särskilt Fish Market som består av några sushibitar, lax ock några knutar som inte smakade något annat än segt och kallt.Varmrätterna var för få. Det som gick att äta var några friterade kycklingbitar. Skandal med tanke på priset!En stressig situation när det var fullt med skolungdomar som tryckande ock knuffande för att komma fram till maten. Det var som en jättetrång marknad.Bra: Det som var bra var baren Manhattan. Trevlig personal och fin stämning.Gourmetrestaurangen var trevlig med bra och serviceinriktad personal. Dock var menyn sparsmakad. Lite fler rätter att välja mellan hade varit önskvärt.Bra var också hytten (förutom avsaknad av Wi-fi). Rent och snyggt.Vi var nöjda med frukosten som serverades i Grande Buffet. Inte lika stressigt som på middagen.
Charlotta Andersson
12.08.2023
Tallink Silja AB
Dålig svenska språk kunskap, då de ej förstår vad rullstol är. Handikappsovänliga och otrevliga. Trångt, liten djurhytt och de har endast dagresor från Sverige då de ej har råd att ha 2 fartyg längre. Prishöjning efter pandemin med 150 procent. Kommer inte att åka med detta rederi mer.
Kenneth Tisell
05.08.2023
Tallink Silja AB
En trevlig kryssning, vi hade utsideshytt som i stort sett var bra, men ett jättestort minus för sängen med mindre bra sovkomfort och där en av sängarna lutade utåt. Taxfree var väl inte direkt billigt, ca 15 Kr billigare för en dunk vin jämfört med systemet är inte mycket att yvas över.Maten, middagsbuffen var fantastiskt god, frukostbuffén likaså, personalen väldigt trevlig och tillmötesgående.Och så upplever man ju resan genom den svenska och finska skärgården som är i särklass.
Anders Karlsson
05.08.2023
Tallink Silja AB
Har ofta åkt med Tallink till Tallinn. Men nu var det sista gången. Har alltid bokat hytten Suite. Den har varit dyr med tanke på vad man har fått för det priset. 5900 och med det maten. Nu helt plötsligt så har Tallink höjt priset till 6200 för denna hytt. Jag föreslog att då kan de faktiskt bjuda på åtminstone en buffé. Men det blev ett tvär nej! De skyller fortfarande på kriget i Ukraina och en svag krona. Att pressa upp priset med 400 kr för en hytt samt ta ut bränsletillägg, då kan man inte skylla på vare sig kronkurs eller krig. Samt den där nonchalanta inställningen till att behålla mig som stamgäst.Viking Line däremot tyckte att det var jättebra att Tallink protesterar högljutt mot att behålla sina stamgäster. Samt att erbjuda en likadan hytt till lägre pris. 4800 kr.Aldrig mer Tallink!!!
Felix Huynh
03.08.2023
Tallink Silja AB
Sämsta kundservice och processer. Försökte göra en bokning ca 02.00 den 2023-07-26. Det var något problem med hemsidan så jag kunde inte boka.Jag tänkte att jag då bokar senare eftersom det inte funka just då pga deras hemsida.Loggar in 10.00 samma dag och skall göra bokningen. Och då hade priserna ökats.Kontaktar kundservice för att de skall hjälpa mig med bokningen så att jag får samma pris. Jag skulle köpa för ca 21 000kr - 22 000kr så det är ett stort belopp för silja line.Men de vägrade hjälpa och säger att de inte kan göra något för mig.Deras hemsida krånglade för mig, jag väntar för att det ska funka senare. Men ändå vill de inte hjälpa mig att få det pris som deras hemsida hade även om de tär deras sida som hade problem.Extremt dålig kundservice, och kundhantering. Ingen good will, eller hjälpa kunder när det var deras sida som inte gick att boka vid den tidpunkten.Se bifogad bild med röd popup text också. Tänker inte hänga ut vem jag pratade med på kundtjänsten. Men RIKTIGT DÅLIGT när en kund ska lägga en sådan stor order att de inte kan HJÄLPA.Försökte lägga upp denna recension 3 gånger, men det AVSLOGS.Bifogade bilder med problem på deras hemsida och röda popup fönster/rutor fanns synliga.Riktigt fult att jag inte ens får BIFOGA BEVIS och UNDERLAG för min recension.
Kristina Wikström
30.07.2023
Tallink Silja AB
Superbra!! Mycket bra saker för barn på båten. Vi hade 5 barn i ålder 4-14 år och alla var nöjda!!Dessutom god buffe!!
Anna Morén
30.07.2023
Tallink Silja AB
När en befinner sig mitt ute på pölen vi kallar havet hade man nästan kunnat tro att vatten, det är något som finns tillgängligt, och att vattnet också smakar vatten.Men om klorin får det att vattnas i just din mun är vattenkranen i badrummet alldeles perfekt, då det var just det vattnet smakade.
Monica Karlsson
30.07.2023
Tallink Silja AB
Trevlig båt med god mat , trevlig personal. Kul att se gamla stan i tallin .

Lägg till recension

Karta

Hamnpirsvägen 10, 115 41 Stockholm
Tallink Silja AB