Royal Design Kungsgatan 27, 111 56 Stockholm

Royal Design



168 Recensioner
  • lördag11–16
  • söndag12–16
  • måndag11–18
  • tisdag11–18
  • onsdag11–18
  • torsdag11–18
  • fredag11–18


Royal Design Kungsgatan 27, 111 56 Stockholm


Om företaget

RoyalDesign.se - Design, Möbler och Inredning på nätet - till rätt pris! | RoyalDesign.se - Design Till Rätt Pris! Sveriges största Designbutik online för design, belysning, textil, möbler, smycken och inredning för kök och hem.

Kontakter

Ring oss
+46107502588
Kungsgatan 27, 111 56 Stockholm

Timmar

  • lördag11–16
  • söndag12–16
  • måndag11–18
  • tisdag11–18
  • onsdag11–18
  • torsdag11–18
  • fredag11–18

Funktioner

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Möjlighet till köp i butik
  • Rullstolsanpassad parkering


Rekommenderade recensioner

Marcus Planefjord
24.10.2023
Royal Design
Man får ändå älska att de flesta klagar på kundtjänsten, varpå Royal Design svarar nåt slätstruket och generiskt att ”kontakta kundtjänsten om du känner dig missnöjd” haha har inte samtliga redan varit i kontakt med dom? Därav kritiken?Royal Design, ta kritiken på allvar och släpp det generiska trötta svaret, den vägen funkar ju bevisligen inte.
Inger Fernberg
22.10.2023
Royal Design
När varan man köpt inte är hel så är kundservicen under all kritik. Man tvingas betala varan då fakturan förfaller men fortfarande inte fått någon ny vara. Så besviken gällande ert förfarande av reklamtionsärenden. Helt enkelt dålig service!
helene k
29.09.2023
Royal Design
Finns mycket fina saker men ingen service av personalen! Då man kan köpa det mesta på nätet billigare och få hem det dessutom till lägre pris så gjorde jag det. Utbilda personalen i service så behåller ni kunderna.
Johan Näsström
04.09.2023
Royal Design
Går inte byta ut en liten ljuslykta i butik, då hemsidan är en alldeles egen entitet. Vilket världelöst koncept, tänkte ni aldrig utifrån konsumentens perspektiv? Enbart på era ologiska logistiklösningar, gör om gör rätt.
Kristoffer Kårén
31.08.2023
Royal Design
Varning ⚠️ . Köpte en vara som inte fungerade som det är tänkt. Företaget vill inte sköta detta snyggt och godkänner inte en solklar reklamation. Det är sällan man upplever så dålig hantering. Konsumentverket är nu kontaktat. Rekommenderar inte detta företag till någon.
Julia Titova
22.08.2023
Royal Design
Jag fick en produkt av dålig kvalitet(rostiga prickar på lampan)varefter jag gjorde en reklamation för att kunna skicka lampan tillbaka.Jag har fått ett svar från Royaldesign att de är återförsäljare så därför behöver de i samtliga reklamationsärenden ta kontakt med leverantören för vidare bedömning istället för att bara skicka mig en returetikett så att jag kan lämna tillbaka produkten till butiken DÄR JAG KÖPTE DEN. De svarade inte heller på mitt senaste mejl. Rekomenderar ej. Fruktansvärd kundservice!
Derek
22.08.2023
Royal Design
Julklappen som beställdes 27/11 är fortfarande inte här (en månad senare). Trist kundservice som lovar att återkomma om status första gången jag ringer men gör såklart inte det.Nästa gång jag ringer så lovas det att avbryta första ordern som slarvats bort av PostNord och skicka nytt med detsamma. Men inget nytt skickades.Att skylla på postnord som de själva valt att skicka med och inte fokusera på att lösa problemet tycker jag är dålig kundservice. Jag hade dessutom valt instabox men det har ändrats från deras sida till PostNord.
Johanna Hagberg
13.08.2023
Royal Design
Katastrof. Förutom otroligt dålig köpupplevelse där de först EFTER betalning upplyser om försenade leveranser pga .systemuppdatering, otydliga och felaltiga mail angående min leverens, så levereras en defekt vara.Reklamerar genom ett hemskt krångligt formulär, där foto på felet är nödvändigt. Felet på denna vara är dock omöjligt att illustrera i en bild. Efter flera dagat får jag mail tillbaka om att de nu vill ha en film på felet. Jaha, får åka genom hela stan (45 min enkel resa) för att hjälpa min mamma (var hennes present) filmandet hela och skickar in. Gått sex dagar utan minsta respons. Herregud, de skickar en uppenbart defekt vara, är väl bara att skicka ut en ny? Räknar dock iskallt med att de om ytterligare några dagar kommer vilja ha in (lampan) i retur för att själva se på den (ny tur genom stan) och att jag med lite tur har en fungerande produkt till jul. Håll er borta!
Arina Lysenko
03.08.2023
Royal Design
Antagligen den sämsta upplevelsen jag någonsin har haft med ett företag!Efter att ha beställt en soffa och väntat i över 8 veckor så har man lyckats leverera soffa i fel färg. Både handläggningen och returen har tagit otroligt långt tid, där alla handläggare ger helt olika historier, lovar att återkoppla fast det aldrig sker och kan inte ge någon information om när den rätta soffa kan levereras.Idag, ytterligare 7 veckor efter att vi skickade tillbaka den felaktiga soffan har en ny fortfarande INTE kommit.Nu har vi väntat i över 15 veckor på en soffa som fortfarande inte har kommit och inte heller har vi hört något om kompensation.Otroligt dåligt! Kommer aldrig att handla här igen och rekommenderar ingen annan att göra det heller. Rent utsagt skrattretande och pinsamt dåligt
Frida Backlund
30.07.2023
Royal Design
Värsta kundtjänst hanteringen jag varit med om. Våra vänner beställer en lampa i present till min sambo. När hon öppnar sitt paket är det fel färg mot vad som har beställts.Dvs. Royal Design har gjort fel.Jag ringer då kundtjänst och förklarar deras misstag och blir hänvisad att returnera varan. Jag behöver ringa 4 gånger på 2 dagar för att jaga en retursedel skulle skickas till min mail som jag aldrig fick.När jag väl får retursedeln och lämnar paketet på posten blir jag lovad att den korrekta varan skall skickas omgående till vår adress.Detta händer självklart inte, jag får fortsätta ringa kundtjänst nästkommande dag som ger olika uppgifter om status.Varpå det går ytterligare en dag och jag ringer igen och får då information om att varan är redo i deras lager och väntar på att bli upphämtad av DHL, men någon spårningslänk kunde jag inte få.När jag då idag återigen ringer för att få spårningslänk så uppger dem att JAG har hämtat ut lampan.Vilket inte stämmer, då har dem skickat lampan till personen som gjorde första beställningen men som i det här skedet inte är med i det nuvarande ärendet då de efterfrågade min adress för att skicka lampan till mig och skapade ett ärende för detta.Summan av kardemumman, den absolut sämsta kundtjänst jag haft att göra med, de har varken koll eller trevligt bemötande. Och i detta fall var det dem som hade gjort fel från början.

Lägg till recension

Karta

Kungsgatan 27, 111 56 Stockholm
Royal Design