MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm

MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad



337 Recensioner
  • lördagÖppet dygnet runt
  • söndagÖppet dygnet runt
  • måndagÖppet dygnet runt
  • tisdagÖppet dygnet runt
  • onsdagÖppet dygnet runt
  • torsdagÖppet dygnet runt
  • fredagÖppet dygnet runt


MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm


Om företaget

Experter på Apple för företaget - MacRent | Leasa, köp eller hyr din Apple Mac, iPhone, iPad med mer från MacRent. 93% kundnöjdhet och 25 års erfarenhet. Fri frakt på macrent.se!

Kontakter

Ring oss
+46103303000
Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm

Timmar

  • lördagÖppet dygnet runt
  • söndagÖppet dygnet runt
  • måndagÖppet dygnet runt
  • tisdagÖppet dygnet runt
  • onsdagÖppet dygnet runt
  • torsdagÖppet dygnet runt
  • fredagÖppet dygnet runt

Funktioner

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Möjlighet till köp i butik
  • Leverans samma dag
  • Monteringsservice
  • Hbtq+-vänlig
  • Trygg plats för transpersoner
  • Betalkort
  • Kreditkort
  • NFC-betalningar med mobiler
  • Könsneutral toalett
  • Wifi
  • Reparationstjänster
  • Endast kontanter
  • Elektronik


Rekommenderade recensioner

Robin Dohlk
19.10.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Jag är både nöjd och missnöjd. Jag är missnöjd över att jag fick beskedet att de inte kunde hjälpa mig där och då, trots att de hade felsökt varan och identifierat ett fel på denne. Jag hade dessutom utökad garanti så jag hade rätt till ersättningsvara och borde ha fått en ny i handen. Men pga ett internt tekniskt fel, så var jag tvungen att återkomma vid ett senare tillfälle för att få en ersättningsvara. Det tycker jag inte är premium. Lämnar man in något för service/reparation i Apple store så får man den lagade/ersatta varan hemskickad om man så önskar. Jag tycker också att om de inte kan skicka hem varan, ge mig istället en ny vara och lös de interna problemen efteråt. Men det var inte ett alternativ.Jag är dock nöjd med att de hittade felet. Varan har krånglat av och till länge, och Apple i Täby hittade inget fel när jag reklamerade varan tidigare. Jag är också nöjd med att personalen var trevlig och resonlig.
Mikael Wallteg
16.10.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Jag är otroligt imponerad över MacRents bemötande, proffsighet och handlingskraft. Jag kom dit med en IPad som var helt död, och gick därifrån efter 20 minuter med en fullt fungerande IPad. Felsökning gjordes och och problemen rättades till. STORT TACK//Mikael
Lucas Bergman
13.10.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Kom in med ett par AirPods pro som hade börjat strula rätt rejält. Tog inte mer än 15 minuter innan jag hade fått en diagnos på problemet och dom gamla lurarna utbytta
Isabelle Backlund
07.09.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Gick dit efter att jag spillt vatten på datorn i hopp om att få hjälp att på något sätt lindra skadorna. Jag ville öppna upp datorn för att snabbare kunna få bort eventuell vätska som har läckt in. Fick ingen som helst hjälp, dem sa att dem inte får öppna dator för att dem är en auktoriserad återförsäljare, men när man frågar om andra tips å vad dem faktiskt kunde hjälpa till med så var dem helt obehjälpliga blev hänvisad till en 3dje parts återförsäljare istället. Dålig service känsla och det kändes inte som att dem hade försökt hjälpa överhuvudtaget när man gick därifrån. Google var mer behjälplig.
Olle Bröms
04.09.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Uppdatering: Äntligen har MacRent ändrat sitt tidigare dåliga beslut. Därför höjer jag betyget från 1 till 2 stjärnor eftersom de varit massa negativt strul fram och tillbaka. Hoppas också i framtiden de förklarar att även icke relaterade fel MÅSTE repareras oavsett ålder på produkten för att de har de som policy. Men känner mig inte längre lurad!Lämnade in min fungerande dator eftersom är jag fått en spricka i skärmen. Datorn gick fortfarande använda vid inlämning men av kosmetiska skäl ville jag få de bytt. Vi kommer överens om att byta skärmen för ca 8000kr. De är väldigt dyrt eftersom man kunde lika väl köpt en likadan begagnad dator på blocket för de priset med tanke på att datorn hade några år på nacken.Men jag ville ha min dator så bestämmer mig ändå att fortsätta service:en. De säger att de ska ta en 1-2 dagar att reparera. Så när de sedan ringer samma dag så tror jag datorn skall vara klar men istället säger de att batteriet är gammalt (de kunde man ju inte räkna ut, MacBook:en va en mid 2014). De säger att kostnadsförslaget skall ändras till 15 000kr. De hänvisar sedan till en policy som Apple har att de måste reparera allt eller ingenting. Men detta står ingenstans varken skriftligen eller muntligen när datorn lämnades in utan detta påpekar de efteråt. Med tanke på att liknanade datorer på blocket går för runt 6000kr så kan jag inte fullfölja denna reparationen. De kräver mig då på en serviceavgift på 1500kr för ingenting. Jag vägrar så klart betala eftersom de vägrar utföra den godkända reparationen av att byta min skärm.Lägger upp avtalet här från dem så alla kan se. Där står de ingenstans att de kan vägra utföra en reparation. Har skickat mail till dom att jag fortfarande kan tänka mig betala de ca 8000kr för att få min skärm reparerad men möts av döva öron. De har istället beslagtagit min dator. Jag har aldrig lämnat en dålig recension i mitt liv vilket ni kan se alla mina andra recensioner är 5 stjärnor.Som svar till ert svar:Jag mottagit mail om att ni redan har kasserat datorn. Dvs 17 dagar för tidigt. Detta skulle jag kalla för egenmäktigt förfarande" och är brottsligt enligt svensk lag. De finns ingen garanti på en snart 7 år gammal dator. Datorn fungerade med de såkallade svullna batteriet. Vi har till och med bildbevis att datorn fungerar. Jag har inga problem med att mitt batteri är sämre än vanligt. Jag har till och med förståelse att de är sämre eftersom batterier är förbrukningsvaror. Vi avtalade om att byta skärmen ingenting annat. Avtal är de som gäller. Skulle batteriet gå sönder får man lämna in den igen och laga de för ny avtalad kostnad. Ni har i efterhand ändrat vilkoren och de kan nu alla här se eftersom erat avtal inte säger något om det och ni har inte sagt de vid inlämningen."
Nandor Hegedus
23.08.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Trasig skärm M2 2023 Mac - En dag reparation - Bra bemötande !Tur att jag hade försäkring 12000 kr .......... crazy , då datorn kostade 27000 kr.
Alexander D
13.08.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Behövde byta skärm på min iPhone 14 pro och här fick jag svaret att det inte gick utan att jag behövde byta ut telefonen. Gick till en konkurrent och fick skärmen bytt på 45 min utan problem.
Håkan Sjögren
10.08.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
MacRent Birger Jarlsgatan 108 Stockholm. Lämnade in min Mac 2023-06-02 blev grymt och professionellt bemött av Oscar i butiken, de bytte displayen inom en timme på min Mac.
Gustav Nilsson
05.08.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Suverän service! fick hjälp direkt med min macbook som inte startade, tog 15 minuter sen var det klart! Rekommenderar starkt
Yngve Sjöman
31.07.2023
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad
Det var ett nöje att komma till butiken och mötas av en kille som heter Oskar. Han hjälpte mig snabbt och proffsigt och jag fick all den hjälp jag kunde få. Mycket tacksam för den hjälp jag fick

Lägg till recension

Karta

Birger Jarlsgatan 108, 114 20 Stockholm
MacRent - Auktoriserad Apple återförsäljare och verkstad