Sensor Alarm Sankt Eriksplan 11, 113 20 Stockholm

Sensor Alarm



102 Recensioner
  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag10–16
  • tisdag10–16
  • onsdag10–16
  • torsdag10–16
  • fredag10–16


Sensor Alarm Sankt Eriksplan 11, 113 20 Stockholm


Om företaget

Sensor Alarm - Smart hemlarm byggt på ny svensk teknik % | Med Sensor Alarm får du en bred helhetslösning tsom bygger på svensk teknik. ✅ Larmet är både snyggt, enkelt att starta och billigare än traditionella larm.

Kontakter

Ring oss
+46757575300
Sankt Eriksplan 11, 113 20 Stockholm

Timmar

  • lördagStängt
  • söndagStängt
  • måndag10–16
  • tisdag10–16
  • onsdag10–16
  • torsdag10–16
  • fredag10–16

Funktioner

  • Hemkörning
  • Hbtq+-vänlig


Rekommenderade recensioner

Niklas Pettersson
30.10.2023
Sensor Alarm
Jag blir uppringd och ber dem återkomma om en vecka efter att jag kollat upp bindningstid hos nuvarande larmbolag. Trots det får jag ett sms efter samtalet och de ringer upp direkt efter för att be mig godkänna och skicka ett svarsmeddelande med ok så att de kan ringa upp veckan därpå. Meddelandet säger att jag ska säga ok till att testa larmet en månad kostnadsfritt.något jag uttryckligen bett om att jag inte vill göra i dagsläget. Jag ber om att få lägga på då de ringt upp tre gånger under samma eftermiddag trots att jag meddelat att jag är upptagen och inte kan prata mer. Väldigt trevlig inledningsvis men efter att jag bett dem återkomma men inte kan respektera tappade jag tillslut tålamodet. Efter att ha lagt på får jag ett meddelande om att jag godkänt att få testa på deras larm i 30 dagar kostnadsfritt vilket jag verkligen inte har!
Utopia Två
24.10.2023
Sensor Alarm
Bedrägeriföretag...Måndag eftermiddag fick jag efter några veckors frenetiskt sökande tillslut tag på kundansvarige Adrian. Jag förklarade mitt problem med felaktiga fakturor som dykt upp och han medger att säljaren som först kontaktat mig på inspelat telefonsamtal uttryckligen sagt att inget automatiskt eller löpande avtal kommer ingå efter 30 dagars provperiod, utan att detta eventuella avtal signeras i efterhand.Här kommer det intressanta:*Säljaren säger alltså (på bandad inspelning) att detta inte kommer övergå till ett automatiskt abonnemang.*Teknikern som hjälper mig att installera detta hemlarm säger att jag måste registrera en app för att hemlarmet ska fungera under min provperiod på 30 dagar.Här kommer sensor alarms finurliga affärsmodell in:När jag laddar ner och godkänner appen så godkänner jag utan vetskap 24 MÅNADERS bindningstid, detta innan jag ens hunnit testa om larmet fungerar alltså.- Tråkigt, säger Adrian, men du borde ha läst appens användarvillkor.Att fakturorna aldrig nått mig från första början beror på att teknikern angav fel mailadress (vilket han vet om under installation och lovar att ändra), men detta sker aldrig.När jag ringer upp så tutar signalen upptaget och ingen återkoppling finns att få från sensor alarm om detta.- Jag ser här att mailadressen ser konstig och felstavad ut, det är nog därför du aldrig fått fakturorna från oss, säger Adrian. Som tur är skickas inkassokrav ut på post.Jag försöker förklara hur absurd situationen är och i desperation försöker jag nå en mittpunkt där jag kan betala för 3 månader bara för att slippa mer huvudvärk, men Adrian säger att mina 2 val är att antingen fortsätta avtalet i 24 månader, eller göra en anmälan.Väldigt märkligt kundbemötande, och väldigt märklig affärsidé att tvinga fram 2-åriga avtal med ovetande kunder.
Peter Källgren
12.10.2023
Sensor Alarm
Den som läser avtalsvillkoren ser att den minsta kostnad du binder dig till att betala (nov 2021) för larmet blir ca 6 000 kr (mer än 1 000 kr ytterligare med aviavgifter och uppsägningstid inräknat). I avtalet formuleras det som en delbetalning. Därvid kreditupplysningen de tar. Vill du en väktare ska rycka ut till larm blir det mer pengar.Det finns mer saker i avtalsvillkoren som ger Sensor Alarm rätt att debitera kunden i olika situationer. Läs dem noga.Detta är rena fakta som alla blivande kunder förtjänar förstå och se tydligt först innan avtal ingås.Bra, då vet ni lite av det finstilta. Säkert fullt fungerande larm för övrigt. Det kan jag inte uttala mig om för jag blir inte kund under sådana villkor.
Joukim Selling
12.10.2023
Sensor Alarm
Ett stort plus att man får testa larmet i 30dgr kostnadsfritt med bra support.Jag fick testa larmet två gånger(++++++) dvs 60dgr gratis med gratis retur av enheten, delvis för att jag åkte på semester 1 vecka efter leveransen av larmet och kunde inte direkt utvärdera användarvänligheten med larmet. Andra tesatperioden då hann jag med att testa funktionerna med brandvarnarna mm.Fungerade utmärkt under testperioden.Att jag inte sen valde att fortsätta med det var lite pga utbyggnaden av larmet med tex.kamera och min hustru tyckte det var onödigt då hon är sjukpensionär och nästan alltid hemma. Definitivt prisvärt.
Nihad #23
11.10.2023
Sensor Alarm
Blev uppringd av deras säljavdelning ( jätte trevliga) och fick en månad prov tid. Efter en månad så tyckte vi att det var inget förr oss. Skickade först ett mejl för att få retursedel, dom bad mig ringa istället. Ringde 3 gånger i 2 veckor och fick bara höra att jag nån från någon avdelning skulle ringa mig, men det gjorde dom aldrig. Där emot så har dom gjort kredit upplysning på mig förr att kunna fakturera mig snart... jätte oseriöst..
Britt-Marie Jonsson
08.10.2023
Sensor Alarm
Larmet var enkelt att installera, här har varit en del inbrott under åren så det känns bra att ha larmat. Nu kollar man noga att alla dörrar och fönster är stängda, vilket gör att man slipper oroa sig för att ha glömt nåt öppet.Har bara haft larm sedan sommarsäsongen startade, hoppas att det håller irriterande element ute.
johan lundin
01.10.2023
Sensor Alarm
Detta är ett blufföretag. De ringer upp och erbjuder gratis larm i en månad. Låter jättetrevliga. När jag ringer tillbaka för att säga upp kontraktet säger de att jag är en dag sen och har bundit mig i 24 månader. Var försiktiga med dessa. Jag kommer söka juridiskt ombud
hp linken
03.09.2023
Sensor Alarm
Låt er inte luras. Omöjligt att bli av med dem, de skickar fakturor år efter uppsägning. Du blir runtskickad utan att problem löses. De bryr sig inte alls. Hamnade på inkasso pga dem
Per Örtegren
05.08.2023
Sensor Alarm
Katastrof kunde inte stänga av larmet med telefonen kom hem gick ej me blippen. Larmet gick kl var 2000. Grannar kom. Försöker få tag i någon som kan hjälpa omöjligt att nå någon. Den enda man mejlar säger att hon inte jobbar på sensor alarm. O nu kom de en ny räkning. RIKTIGT Dåligt
Sandip Vekariya
31.07.2023
Sensor Alarm
För det första står det att Kundservice för företaget är öppet mellan 9-17 Måndag till Tors. Jag ringer kl 16:30 en torsdag och det visar sig att Kundservice stängde kl 16:00 - undermåligt att ett så stort företag inte kan uppdatera korrekta tider på sin hemsida.För det andra försöker jag få en felaktig faktura annulerad hos företaget p.g.a att vi sagt upp avtalet för längesedan men ändå fortsätter företag att skicka faktura. En anmälan till Sensor Alarms egna juridiska nämnd är gjord av oss där de lovar att de ska höra av sig inom 1v angående ärendet. Nu har det gått 3v och jag själv tar kontakt gång på gång med företag som lovar att någon ska återkomma, både gällande fakturan och ärendet men ingen som hör av sig alls.Mitt råd är att undvika detta företag och deras erbjudande om 30 dagars gratis larm, för det var så vi hamnade i denna härva, precis som tidigare recensenter skrivit nedan.Vårt svar till ert nedan:VI har hört av oss inom perioden och lämnade tillbaka sakerna inom perioden. Vi har pratat med er kundtjänst kanske 3-4 gånger under sommaren och ändå fortsätter ni att utreda" och "vi hör av oss snarast" utan att det faktiskt sker något. Som företag trodde jag ni värnade mer om er kundkontakt men det verkar inte så."

Lägg till recension

Karta

Sankt Eriksplan 11, 113 20 Stockholm
Sensor Alarm