IKEA Folkungavägen 50, 177 35 Järfälla

IKEA



10796 Recensioner
  • lördag10–18:30
  • söndag10–18:30
  • måndag10–19:30
  • tisdag10–19:30
  • onsdag10–19:30
  • torsdag10–19:30
  • fredag10–19:30


IKEA Folkungavägen 50, 177 35 Järfälla


Om företaget

Välkommen till ditt möbelvaruhus – IKEA Barkarby. - IKEA | På IKEA hittar du allt du behöver för livet hemma. Här hittar du den senaste information om våra öppettider både för varuhuset, Restaurangen och vår Bistro.

Kontakter

Ring oss
+46775700500
Folkungavägen 50, 177 35 Järfälla

Timmar

  • lördag10–18:30
  • söndag10–18:30
  • måndag10–19:30
  • tisdag10–19:30
  • onsdag10–19:30
  • torsdag10–19:30
  • fredag10–19:30

Funktioner

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Möjlighet till köp i butik
  • Leverans samma dag
  • Rullstolsanpassad ingång
  • Monteringsservice
  • Hbtq+-vänlig
  • Betalkort
  • Kreditkort
  • NFC-betalningar med mobiler
  • Rullstolsanpassad parkering
  • Hämtning utanför
  • Rullstolsanpassad hiss
  • Wifi
  • Endast kontanter


Rekommenderade recensioner

Anita Engvoll
17.09.2023
IKEA
Finns mycket att välja på för alla plånböcker. Stora och rymliga lokaler. Finns både café ich restaurang i lokalerna. Hjälpsam och trevlig personal. Minus för att det inte finns manuella kassor längre.
Mattias Back
30.08.2023
IKEA
Lade beställning. Strax därefter påbörjades REA. Ringde kundtjänst för att justera pris på ordern, för att beakta REA.Kundtjänst löste det genom att ta bort order, och återskapa samma order.Leverans till landställe, endast tisdagar/onsdagar möjligt. Vi tar ledigt för att kunna ta emot leveransen. Leverans kommer.Det uppdagats att ordern återskapats felaktigt. Flera produkter saknas, vissa produkter levereras i dupletter (t.ex. matbord), vissa produkter är dead on arrival.Ringer kundtjänst. De bokar retur och fullständig leverans nästkommande vecka.Vi tar ledigt och åker ut igen.På morgonen saknas sms från Bring. Ringer kundtjänst direkt. De uppger att leverans är bekräftad kommer komma, och uppger ungefärligt klockslag (i princip hela dagen). En produkt var restad, men de menar att det inte är något problem.Ingen leverans kommer. Ringer på tisdag kl 19. De berättar att ingen leverans skedde på grund av rest, och eftersom jag ringer så sent kan det inte lösas till onsdag, nästkommande dag. Nästa bokbara möjlighet är nästkommande vecka. Express-alternativ andra dagar finns ej - fel postnummer.Berättar att vi inte kommer vara på plats, eftersom det är ett landställe flera timmar bort från vår bostad, och tisdag/onsdag är arbetsdagar. Kundtjänst menar att det i princip inte är Ikeas problem och att vi kan lösa det själva genom att hyra släp & köra. Eller ta ledigt igen, åka hit och hoppas.Besviken på alla misstag:1) Felaktig order skapad av kundtjänst för att få in REA2) Produkter dead on arrival3) Kundtjänst som bokade retur/ny leverans, kommunicerade att allt var klart och ny leveranstid. System skickade ut sms med 'broken link' och kunde inte följa order.4) Kundtjänst, som bekräftade leveranstid, att allt var i sin ordning, och bad oss vara på plats.5) Kundtjänst, som när leveransen uteblivit, inte undersökte alternativa lösningar och höll sig helt inom fastställda processer.Vad jag förväntar mig?Fine, det kan inte bli rätt varje gång. Den här gången blev det exceptionellt fel, flera gånger. Men jag reagerar på att de i kundtjänst varken verkar utbildade, eller verkar ha tillgång till fler verktyg än vad jag har via Ikeas kund-interface. Er speditör- eller gruppen för expressleverans bör vara ett samtal bort, och när det blivit så här fel kan jag förvänta mig att man städar upp efter sig, och inte bara upprepar intern policy kring leveranser som står listad på hemsidan.Det här är fortfarande inte löst.Edit: Fortsättning. Vi bokade retur och leverans. En grannes namn stod som mottagare, för att vi inte skulle behöva köra bil flera timmar för ett nytt misslyckande av Ikea. Leveransen/Returen anlände, men misslyckades igen på grund av misstag från Kundtjänst. Ringde Ikea, och det utvecklades till ett rätt otrevligt samtal, eftersom de åter beklagade sig, men vägrade lösa problemet. De menar att vi måste åka ut för ett femte försök, eller fixa släp och lösa det själva.
Dan S Aquaphoto
29.08.2023
IKEA
Åt lunch. Rörigt och stimmigt. Men det värsta är nog att det finns föräldrar som inte har koll på vad deras barn gör i lekhörnan när de ätit klart.
Malin Lindstone
12.08.2023
IKEA
Jag ger högsta betyg pga de fint stylade rummen samt trevlig personal däribland den skojfriske killen i restaurangkassan! När jag besöker andra Ikea i landet så har inget lika fint stylade rum som mitt hemma-Ikea i Barkarby! Och de görs om lagom ofta också! Inspirerande butik samt bra fyndavdelning.
Marcus Thorén
09.08.2023
IKEA
För mig är detta the IKEA" i Sverige. Varit här säkert hundra gånger. Vanligtvis går jag direkt via nedervåningen
frank boy
07.08.2023
IKEA
Restaurangen. Blek schnitzel med tråkiga tillbehör. Får satsa på fika nästa gång.
Levlaren
01.08.2023
IKEA
Trevliga lokaler med sköna arbetare. Hittar alltid det jag behöver med hjälp av arbetarna!

Lägg till recension

Karta

Folkungavägen 50, 177 35 Järfälla
IKEA