Västtrafikbutik Drottningtorget Nils Ericsonterminalen, 411 03 Göteborg

Västtrafikbutik Drottningtorget



331 Recensioner
  • lördag09–19
  • söndag09–19
  • måndag07–19
  • tisdag07–19
  • onsdag07–19
  • torsdag07–19
  • fredag07–19


Västtrafikbutik Drottningtorget Nils Ericsonterminalen, 411 03 Göteborg


Om företaget

Västtrafik: kollektivtrafik i Västra Götaland | Västtrafik | Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västra Götaland. Här kan du söka resor, se biljettpriser och mycket mer. Tack för att du reser tillsammans!

Kontakter

Ring oss
0771414300
Nils Ericsonterminalen, 411 03 Göteborg

Timmar

  • lördag09–19
  • söndag09–19
  • måndag07–19
  • tisdag07–19
  • onsdag07–19
  • torsdag07–19
  • fredag07–19

Funktioner

  • Möjlighet till köp i butik
  • Rullstolsanpassad ingång
  • Betalkort
  • Kreditkort
  • NFC-betalningar med mobiler


Rekommenderade recensioner

Chris
03.11.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Stor potential till bli stor aktör men känns väldigt oseriösa. Fick höra från min vän Måns att han fick vänta 20 minuter i ösregn pga tidtabellerna inte stämde.Tvivlar inte en sekund på sanningshalten då jag känt honom hela mitt liv.Ni får börja bete er NU innan folk börjar titta på andra valmöjligheter.
Simon Kastari
21.10.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Åker inte kollektivt så ofta längre, men är chockad över hur standarden degraderats. Känns mer som att busschauffören tror att han deltar i en folkracetävling än att han har ansvaret för att människor ska komma tryggt och bekvämt fram till sin destination. Tyvärr en mycket obehaglig upplevelse.
Marcus Wassenius
30.08.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Sämsta organisationen på denna jord kanske? Ja jag tror faktiskt det. Skäms!
Magnus Lööv
27.08.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Eviga problemet med krångligt resande över fler zoner om man har kontoladdning. Om man glömmer stämpla ut och vill juster tar det minst 48 timmar innnan dom kan se det av någon anledning. Och Alingsåspendeln som jag reser med är notoriskt sen med ofta bristfällig information om varför. Och ofta sätts inte ersättningsbussr in heller, vilket leder till att man blir strandsatt i Floda om man inte vill lägga ut extremt mycket för taxi (som det tar veckor innnan man får ersättning för. Plus krångel med att fixa det).Priserna stiger ständigt också långt, långt över inflationen som ju varit noll annars type senaste 10 åren. Med andra ord: Uselt!
Monika Kaveh
14.08.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Fick hjälp med det jag ville ett årskort som jag inte fick hem skickat
Jimmy Alfredsson
04.08.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Varför ens bemöda sig med att göra tidtabeller när de är så snäva att det är omöjligt för de stackars förarna att hålla den. Åker man med Västtrafik kommer man ALLTID fram sent. Uruselt.
Renate Bjurbäck-Ringström
01.08.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Anslutningsbussar Lana Mölndal tur/retur igår. Kaos oproffsigt hanterat.Vid vändplatsen till Mölndal jätte många väntande passagerare, inget händer,snöslask, på andra sidan en buss INGEN TRAFIK, till sist kommer bussen , chauffören släpper in så många att dörrarna öppnas, stänger, öppnas stänger vid varje hållplats. Chauffören gör en kraftigInbromsning, jag ramlade in i metallstången, slå i höften ordentligt, kunde gått illa .(85+) vi skall inte väntar 10 -15 minuter ,bussarna skall går som en förlängning av spårvagnen. Många skulle till Mölndals sjukhus. Försening kostar en avgift.Samma sak idag, jag gick till min hållplats d,v.s. Mölndals sjukhus?kostar peng
Anna Margreth Ageräng Smelror
31.07.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
God informasjon.Hyggelige och hjälpsamma betjäning
anncharlotte ekstrom
30.07.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Mycket rörigt. Tåget inställt som vanligt. Fick åka 3olika tåg för att komma hem.Det måste kommuniceras mer mellan tågbolagen och hjälpa kunden. Vi ska inte hjälpa bolagen. Med att fördela pengar. En biljett ska gälla alldeles för komplicerat att åka.
Evelina98
30.07.2023
Västtrafikbutik Drottningtorget
Västtrafik. Dyra priser och dåligt service. Som det alltid har varit. Spårvagnarna är allt som oftast sena och i princip alltid fulla. Jag tar 11:ans spårvagn då det är enda spårvagnen som åker hela vägen hem för mig. Nu på våren och sommaren är den fullsmockad pga alla verkar åka till Saltholmen. Vad gör Västtrafik då? Sätter de in fler turer? Fler vagnar? NEJ!. Västtrafik låter vagnarna gå med flera minuters mellanrum. Detta medan stackars chaufförerna i panik försöker stänga dörrarna men det inte går pga alla människor som trängs. Och vill någon gå av? Nej. Detta leder till ännu fler förseningar.När ska Västtrafik ge den service som vi betalar så dyrt för?

Lägg till recension

Karta

Nils Ericsonterminalen, 411 03 Göteborg
Västtrafikbutik Drottningtorget