Whirlpool Nordic Oy Gustavslundsvägen 151A, 167 51 Bromma

Whirlpool Nordic Oy



56 Recensioner
  • lördag11–13
  • söndagStängt
  • måndag09–17
  • tisdag09–17
  • onsdag09–17
  • torsdag09–17
  • fredag09–17


Whirlpool Nordic Oy Gustavslundsvägen 151A, 167 51 Bromma


Om företaget

Välkommen till din leverantör av hushållsaparater | Whirlpool Sverige | Whirlpool levererar alla möjliga typer av hushållsapparater för att du ska känna skillnaden! Allt från tvättmaskiner till torktumlare, ugnar till kylskåp, köksfläktar till kaffemaskiner

Kontakter

Ring oss
+4686850500
Gustavslundsvägen 151A, 167 51 Bromma

Timmar

  • lördag11–13
  • söndagStängt
  • måndag09–17
  • tisdag09–17
  • onsdag09–17
  • torsdag09–17
  • fredag09–17

Funktioner

  • Rullstolsanpassad ingång


Rekommenderade recensioner

Nina E
18.10.2023
Whirlpool Nordic Oy
Min Whirlpool ugn slutade fungera och visade ett felmeddelande. Jag ringde ett servicenummer och kom fram väldigt snabbt i jämförelse med många andra servicenummer...Blev mycket trevligt bemött, fick exakt information om hur jag behövde gå tillväga, råd om vad jag själv kunde försöka göra (även om det inte var troligt att det skulle fungera) samt även råd om alternativ lösning ifall eventuell reparation skulle bli väldigt dyr.Tack vare rådet om vad jag själv kunde försöka med i första hand så började min ugn faktiskt fungera.Ett trevligt, kunnigt och hjälpsamt bemötande gör all skillnad. Tack!~♡~
Leo Eriksson
14.10.2023
Whirlpool Nordic Oy
Helt nytt Kylskåp och frys låter värre än en orkester även på långt avstånd men Whirlpool påstår att det är normalt ljud. Har ca 100 grannar med samma modell. Ingen upplever samma ljud men det är tydligen normalt ljud. Köp från annat märke. Kyl och frys Whirlpool rekommenderas inte. Garantin kan ni inte lita på heller.
Thomas Malmqvist
03.09.2023
Whirlpool Nordic Oy
Det sämsta företaget jag någonsin haft kontakt med! Köpte en tvättmaskin i slutet av Juli, den var trasig när den kom .Panelen började blinka efter halva tvättprogrammet.Kontaktade kundtjänst första gången 30/7 som hänvisade mig till att ringa servicetekniker och beskriva problemet.Sagt och gjort , han beställde ny elektronik till maskinen , kom och bytte ut denna efter ca två veckor. Problemet var att Whirlpool skickat en oprogrammerad huvudelektronik så maskinen fungerade naturligtvis inte. Teknikern kom tillbaka efter ytterligare någon vecka och satte i en nu programerad enhet,samma sak igen,halva programmet gick sedan blinkande panelen igen.Jag tog kontakt med kundtjänst igen som hänvisade mig till att ringa teknikern ytterligare en gång. Han kom ut och tittade på maskinen och konstaterade att den inte fungerade , han beställde en ny motor och skulle byta den veckan efter. När han kom tillbaka veckan efter med motorn och hade bytt ut även den så fungerade maskinen som tidigare, alltså inte alls.Denna gång ringer jag direkt upp till serviceföretaget som säger att dom ska ta kontakt med Whirlpool för att dom inte kan lösa problemet med tvättmaskinen och att Whirlpool får skicka en utbytesmaskin.Idag 11/10 ringer jag kundtjänsten på whirpool igen men får svaret att det är huvudkontoret som får informationen om utbytesmaskiner. Kundtjänst kan inte se något. Jag ber om att få telefonnummer till huvudkontoret men det kan dom inte lämna ut. Nu har jag tröttnat på detta skitföretag och ska vända mig till allmänna reklamations nämnden för att få hjälp.Aldrig mera Whirlpool för mig!!Thomas Malmqvist
Johan Hellman
26.08.2023
Whirlpool Nordic Oy
Undvik köp! Extremt dålig kundservice och servicepartners som ej återkommer för tidsbokning av service.Ställ dig själv frågan innan köp om du eller din familj kan vara utan frys i två veckor utan att ens någon har tagit kontakt med dig för tidsbokning!??Kundservice gör inget annat än att försöka bli av med en när man ringer med hänvisningar att man själv skall jaga servicepartner(??), de lovar att ringa upp(sker aldrig), de lovar att kontakta huvudkontoret(bara en ursäkt att få lägga på luren).
Greta-Stina Engelbert
26.08.2023
Whirlpool Nordic Oy
Snabbt och professionellt. Teknikern visste vad han gjorde.
Jon Borka
20.08.2023
Whirlpool Nordic Oy
Beställde reparation av diskmaskin och allt funkade bra. Lätt att komma i kontakt med kundservice och snabb handläggning av ärendet dock lite märkligt att det tog servicetekniker 2 veckor att få reservdel. Samma del finns att beställa på nätet med två dagars leveranstid ?
Robin Bengtsson
08.08.2023
Whirlpool Nordic Oy
Kass. Köpte en toppmatad tvättmaskin TDLR 60111 i jan 2019. Nästan direkt började färgen bubbla på locket. Jag hoppas dock det skulle sluta sprida sig, men feb 2020 hörde jag av mig till Mediamarkt som hänvisade till att fråga service, och de sa blankt nej till garanti på detta. Nu i höst 2021 är det så sjukt fult att vi måste göra något, stor del av topplocket visar bar rödrost. Jag hör av mig igen, service säger samma sak igen, jag kollar efter reservdelar, och får reda på att en ny dörr har nytt artikelnummer markerat ”NEW PAINT”. Whirlpool har alltså feldesignat maskinen. Jag provar reklamera, Whirlpool säger nej. Det blir aldrig Whirlpool igen när jag vet att de inte ens står för sina designfel. Mygel!
Pier Pedram
03.08.2023
Whirlpool Nordic Oy
Whirlpool ugnen slutade fungera efter 2 år. Whirlpool ber kunden stå för felsökning och ganska reparationskostnad. Ingen garanti eller något ansvar. Kommer aldrig köpa Whirlpool igen.
Y A
31.07.2023
Whirlpool Nordic Oy
Mycket missnöjd. Köpte tvättmaskin och efter några månader sen började den ge ut konstiga ljud. Kontaktade Whirlpool och blev snabbt vidarekopplad till Vitvarojouren. Allt jätte finnt hittills. De från vitvarojouren tyckte att vattenpumpen behövde bytas ut och så skulle de beställa en ny del som skulle även programmeras. De kom till mig 8:e december. Idag 25e Januari jag är fortfarande utan tvättmaskin. De kunde inte programmera den nya delen och Whirlpool ville ej skicka ut en ny tvättmaskin till mig förrän de skulle prova om och försöka programmera igen. Efter den andra misslyckanden med programmeringen äntligen bestämde sig Whirlpool att skicka mig en ny tvättmaskin. Jag blev kontaktad av Whirlpool den 14:e januari fick godkänna att jag vill ta emot en ny tvättmaskin och observera idag 25e Januari mer än en vecka senare jag är fortfarande utan tvättmaskin. Trots att jag bad de flera gånger att skynda på processen med tanke på hur länge jag fått vänta. Så Whirlpool är absolut inget jag kan rekommendera.
Bruno Mellander
30.07.2023
Whirlpool Nordic Oy
Det sämsta jag har upplevt på mycket länge. Servicemontör uteblir hur länge som helst, och man har ett telefonnummer som automatiskt kopplar mig hit och dit, och mestadels inte alls. Småningom erhölls ett nytt telefonnummer som bara bryter direkt.Vid samtal mer centralt (till försäljningen??) kan inte några uppgifter hittas. Jag ska tydligen börja med att riva fram maskinen för att komma åt baksidan på denna, och sedan börja om från början med cirkusen.

Lägg till recension

Karta

Gustavslundsvägen 151A, 167 51 Bromma
Whirlpool Nordic Oy