Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56 Kungsgatan 56, 903 26 Umeå

Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56



28 Recensioner
  • lördag10–15
  • söndagStängt
  • måndag09–18
  • tisdag09–18
  • onsdag09–18
  • torsdag09–18
  • fredag09–18


Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56 Kungsgatan 56, 903 26 Umeå


Om företaget

Optiker Kungsgatan | Umeå | Boka tid hos Synoptik | Synoptik | Synoptik - experter på optik sedan 1931.

Kontakter

Ring oss
+4690141200
Kungsgatan 56, 903 26 Umeå

Timmar

  • lördag10–15
  • söndagStängt
  • måndag09–18
  • tisdag09–18
  • onsdag09–18
  • torsdag09–18
  • fredag09–18

Funktioner

  • Hemkörning
  • Upphämtning i butiken
  • Möjlighet till köp i butik
  • Rullstolsanpassad ingång
  • Betalkort
  • Kreditkort
  • Rullstolsanpassad parkering
  • Endast kontanter


Rekommenderade recensioner

Filip Olsson
02.11.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Bra på att sälja in bågarna och ok synundersökning. Ville böja till bågarna och fick ett nonchalant bemötande då jag visste hur jag ville böja dem, inte första glasögonen. Och råkade knäcka ena bågen och skulle gå tillbaka för möjligheter till fixa enklast.....Fick bara ett det går inte".......gick till Synsam och de hade flera lösningar på mitt problem och lagning."
Marie
27.10.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Lite personal, många kunder gjorde att det blev väntetid vid alla besöken. Ingen ser mej när jag kommer in i butiken. Gillar inte att en del av undersökningen görs ute i butiken. Synundersökningen görs en trappa upp. Jag ser ingen hiss. Trist att ni inte tar kontanter.
Andreas Lindgren
30.09.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Ingen service. Skulle testa ut nya linser. Gjorde undersökning och de beställde linserna. När jag kom på nästa imbokade tid - hade linserna inte kommit. Trots det var det ingen som ringen och meddelade det. Nästa gång var det samma sak - men då hade fel linser kommit. Ingen som ringde då heller. Ingen ursäkt, ingen service...
Anita Johansson
24.09.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Bra service och trevligt bemötande.
Kristina Tuomi
17.09.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Jag fick bra hjälp och personalen hade tid för mig. Tack!
Lucas Chapman
10.09.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Svarar aldrig i telefon och dom känns generellt okunniga. Då jag ställer frågor får jag osäkra svar där de säger jag vet inte" hela tiden."
William Haldammen
07.09.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Jag har varit en kund hos synoptik i 4.5 år nu, om jag minns rätt. Det här är min upplevelse.4.5 år sedan köpte vi (mina föräldrar och jag) ett par glasögon som jag verkligen gillade. Lite mer än ett och ett halvt år senare gick ena bågen sönder på vänster sida. Fjädern till gångjärnet hölls på plats av 2 plastbitar, det såg väldigt bra ut men uppenbarligen var det en dålig design då båda plastbitar sprack och gick av vilket gjorde bågen oanvändbar. Allt gick på garantin och jag hade ett par likadana bågar knappt en vecka senare.Efter drygt lika mycket tid hade paserat så skedde samma sak, denna gång på höger sida. Jag vek ihop glasögonen, fjädern sköts ut från bågen och de var åter igen oanvändbara. Så jag gick åter igen till Synsam. Denna process var dock inte helt felfri den här gången. Det här var för drygt ett år sedan, så detaljerna är lite rostiga.Jag visade upp glasögonen, de erbjöd att få dem lagade och jag lämnade bågarna där. Dagen därpå blir jag uppringd, det visade sig att reservdelar till denna båge är något som inte finns. Jag gick tillbaka till Synsam, fick tillbaka glasögonen och vi diskuterade vad vi skulle göra. Eftersom att jag tidigare bytt ut glasögonen så hade garrantin förnyats, men det är nu som problemen uppstår.Det visar sig att ingen hade noterat att jag hade bytt ut glasögonen på garantin tidigare, även fast jag visste att jag hade gjort det så hade ingen skrivit ned det.Jag förklarade situationen så gott jag kunde, och de verkade förstå allt. Självklart så var de nog lite skeptiska då jag inte hade något bevis, men jag kom ihåg att jag kunde bevisa det. Jag hadde sparat de gammla bågarna utifall något skulle ske, och direkt jag sa att jag kunde bevisa det så tror jag att de slutade tveka min historia. Jag vill påpeka att jag älskade glasögonen jag hade då, så jag undrade om jag möjligtvis kunde få den trasiga bågen bytt till den bra bågen från de gamla glasögonen. 24 timmar senare hade jag lämnat in både nya och gamla glasögon. 24 timmar därefter gick jag tillbaka. Det visade sig att det var omöjligt att byta bågarna, och att repararionsförsöket hade inte hjälpt ett dugg.I och med jag hade bevis på att jag hade bytt bågarna tidigare så gick allt som smort därefter. Eftersom att de inte längre hade glasögonen i lager och tillverkaren hade slutat tillverka dem så fick jag välja ett helt nytt par glasögon på garantin, helt utan kostand. Efter jag hade slutfört synundersökningen lämnade jag in papperna till Synoptik, och drygt 4 veckor senare hadde jag mina glasögon. Jag var hemskt nöjd, tills jag upptäckte att min syn krängdes när jag tittade vänster och höger och jag såg ibland dubbelt på kort avstånd. Detta gjorde mig bokstavligen illamående, men de var nya glasögon i en ny styrka, så jag väntade en vecka tills jag fick nog. Jag gick tillbaka, förklarade felet, fick en tid hos Synoptiks egna synundersökning, slutförde den, och 2 veckor senare hade jag nytt glas i mina nya glasögon.Självklart har jag justerat bågarna ett antal gånger, och jag har aldrig haft ett otrevligt bemötande av personalen.Därefter har jag inte haft ett problem med dem. Jag är sjukt nöjd, och jag rekommenderar Synoptik starkt till alla som är intresserade i nya glasögon. Visst, jag har haft min del problem men jag har aldrig haft ett dåligt bemötande och personalen är extremt hjälpsam.TL:DR; Glasögon gick sönder, de byttes, ingen skrev ned det, glasögon gick sönder, besvisade att jag hade bytt dem tidigare, fick nya glasögon, hade problem med nya glasögon, problemet löste sig. Synoptik rekommenderas starkt.
Mikael Ölund
25.08.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Går tyvär inte att ge minusbetyg på detta företag. Samma urusla service som är på Avion, kommer att göra det jag kan för att företaget ska byta till en annan optiker.
Karolina S
04.08.2023
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56
Jag hade tid för synundersökning hade tyvärr glömt mitt id. Togs inte emot pga gdpr. Sambon körde hem och hämtade mitt id och det kom fram tre minuter för sent och de på synoptik vägrade ta emot mig. Dålig empati från kundservice, ingen förståelse eller överseende. Kommer inte gå dit igen, kanske de är trevligare på avion. Ni vet hur man säger should have gone to specsavers" där är de i alla fall trevliga."

Lägg till recension

Karta

Kungsgatan 56, 903 26 Umeå
Optiker Synoptik Umeå Kungsgatan 56